نفیسه نخعی روز یکشنبه در نشست خبری ویژه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: برنامه‌های کارگروه بانوان و خانواده در ۲ محور فرهنگی و اجتماعی در استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هشت فرمانداری و تعدادی از دستگاه ای اجرایی برنامه‌های خود را به کارگروه بانوان ارسال کرده‌اند افزود: این برنامه‌ها با موضوعات علمی تحقیقاتی، مسابقه و جشنواره پیش‌بینی شده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی از برگزاری اجتماع زنان انقلابی همزمان با اربعین شهید سپهبد سلیمانی خبر داد و گفت: این آیین ۱۶ بهمن ماه در مرکز استان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: شهرستان‌های طبس، سربیشه و بشرویه بیشترین برنامه‌های اجرایی را به خود اختصاص دادند و تعداد نشست تخصصی و بصیرتی در ایام الله دهه فجر بالاترین میزان برنامه‌ها را دارد.

نخعی با اشاره به غبارروبی گلزار شهدا و تجدید بیعت با آرمان‌های والای شهدا همزمان با دهه فجر، ادامه داد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با مادران و همسران شهدا و دلجویی از آنان، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی و برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی، کارگاه آموزشی منزلت زنان، دیدار بانوان با مسؤولان استانی، معرفی و تجلیل از زنان کارآفرین و تعاونی‌های برتر زنان و برگزاری نشست‌های نقش زنان در انقلاب از مهم‌ترین برنامه‌های محوری کارگروه بانوان و خانواده ستاد بزرگداشت دهه فجر استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی زنان هویت واقعی خود را پیدا کردند و فهمیدند نقش تربیتی مهمی دارند، گفت: نقش زنان در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس بسیار چشمگیر بوده به نحوی که هفت هزار نفر از شهدا و پنج هزار نفر از جانبازان کشور زن هستند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی از برگزاری کارگاه‌های تغییر سبک زندگی اسلامی و جهادی خبر داد و گفت: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی از ۱۲ تا ۲۵ بهمن ماه نمایشگاه دستاوردهای زنان در عرصه‌های مختلف برپا خواهد شد.

وی به برپایی بازارچه خوداشتغالی سرپرست خانوار از ۱۹ تا ۲۵ بهمن ماه در محل نگارخانه شهرداری بیرجند اشاره کرد و گفت:همچنین برگزاری اجتماع زنان انقلابی همزمان با اربعین سردار سلیمانی در ۱۱ بهمن ماه از دیگر برنامه‌های اجرایی دهه فجر است.

نخعی بیان کرد: در دهه فجر امسال بیش از ۱۰۰ سری جهیزیه با همکاری کمیته امداد و موسسات خیریه به نوعروسان اهدا خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه فیلم‌های مستند در حوزه زنان و خانواده ویژه خوابگاه‌های دخترانه اکران می‌شود، گفت: در ایام دهه فجر خدمات رفاهی و تفریحی از جمله سفرهای زیارتی ویژه سرپرست خانوار، ویزیت رایگان بانوان و دختران در حاشیه نماز جمعه در مرکز استان و شهرستان‌ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.