مردم مرزنشینی که تا پاسی از شب دلهره تکرار زلزله را در سر می‌پروراندند، با دیدن امدادگران و مسوولان در کنار خود از نخستین دقایق پس از وقوع زلزله، امید را به مهر و نوع‌دوستی پیوند زدند.

جمع قابل‌توجهی از اهالی اشنویه اکنون در محافل عمومی و خصوصی نیز از کلیدواژه‌هایی چون «آرامش»، «خوشحالی»، «دلگرمی» و «تعجب» برای حضور به موقع امدادگران و کارشناسان دولت در مناطق مختلف شهر استفاده می‌کنند. 
«خسرو پیران» ساکن محله جانبازان در مورد سرعت عمل کارشناسان اظهار داشت: پس از وقوع زلزله ترک‌هایی در برخی دیوارهای خانه‌ام ایجاد شد و نکته جالب اینکه پس از ۲ ساعت از ارایه درخواست، کارشناسان در منزلم حاضر شدند؛ این سرعت عمل آنان بسیار دلگرم‌کننده و تعجب‌آور بود. 
وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه این زمین‌لرزه خسارت جانی نداشت، بیان کرد: خسارت‌های جزئی به برخی از منازل مسکونی این محله وارد شد اما حضور به موقع امدادگران و کارشناسان در محل، خیلی زود احساس نگرانی اهالی را برطرف و آرامش را در وجود مردم نهادینه کرد. 
«سلیمان شریفی» دیگر شهروند اشنویه‌ای ساکن محله «جاده‌سنگان» نیز گفت: یکی از اتاق‌های منزلم در زمین‌لرزه شب گذشته دچار ترک‌خوردگی شد ولی حضور سریع کارشناسان برای ارزیابی خسارت بسیار دلگرم‌کننده بود.
وی با قدردانی از مسوولان این شهرستان و استان اضافه کرد: شب گذشته نیز پس از وقوع زمین‌لرزه نیروهای امدادی بدون‌درنگ در این منطقه حضور پیدا کرده و برای امدادرسانی احتمالی به مناطق مختلف سرکشی کردند.
«آزاد تمری» ساکن محله کوچه‌باغ نیز با اشاره به اینکه پس از وقوع زلزله خانه قدیمی‌اش دچار چند ترک شدید شده‌است، اظهار داشت: پس از ارایه درخواست بلافاصله کارشناسان در منزلم حضور یافتند که بسیار دلگرم‌کننده بود.
وی اضافه کرد: مسوولان اگر برای بازسازی واحدهای مسکونی فرسوده که در بافت قدیمی شهر یا روستاها قرار دارد، تسهیلاتی در نظر بگیرند، خوشحالی مردم شهرستان دوچندان خواهد شد.
رییس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در حاشیه بازدید از واحدهای خسارت‌دیده اظهار داشت: پس از وقوع این زمین‌لرزه در شب گذشته، بلافاصله جلسه‌ای در فرمانداری برگزار و رسیدگی به درخواست‌های شهروندان برای بازدید از واحدهای مسکونی آغاز شد.
منصور حیدری افزود: از عصر امروز نیز بازدیدها از واحدهای خسارت‌دیده در شهر اشنویه کلید خورد و روند بررسی وضعیت این واحدهای مسکونی و ارزیابی میزان خسارت آنها ادامه دارد.
وی اضافه کرد: هر شهروند دیگری در مناطق شهری و روستایی که منزل مسکونی‌اش بر اثر زمین‌لرزه دچار خسارت شده‌است، می‌تواند درخواست خود را به بنیاد مسکن تحویل دهد تا در اسرع وقت مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.
وی گفت: با پایان کار ارزیابی واحدهای مسکونی مناطق شهری، کار ارزیابی منازل مسکونی روستاها نیز از شنبه آغاز می‌شود.
ساعت ۲۱:۳۷ روز گذشته، چهارشنبه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۹ درجه ریشتر شهرستان مرزی اشنویه را لرزاند و طبق برآوردهای اولیه به بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی خسارت وارد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.