حسن عزیزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین فرصت شغلی در سرپل ذهاب با ۶ هزار و ۶۰۰ مورد، ثلاث باباجانی با سه هزار و ۵۵۷ مورد و دالاهو با سه هزار و ۷۰ مورد ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: گیلانغرب با ایجاد ۲ هزار و ۵۱۶ فرصت شغلی، قصرشیرین با ایجاد ۹۹۰ فرصت و اسلام آبادغرب با ایجاد ۹۳۶ فرصت شغلی نیز در رده های بعدی قرار دارند.

عزیزی ادامه داد: در جوانرود هم ۸۰۵ فرصت شغلی، ماهیدشت و کوزران ۲۸۶ فرصت، پاوه ۲۰۲ فرصت و روانسر نیز ۱۶۴ فرصت شغلی ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: برای ایجاد فرصت های شغلی یاد شده بیش از پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۱۷ هزار و ۲۴۳ طرح پرداخت شده است.

وی همچنین از پیش پذیرش ۳۲ هزار و ۷۹۱ طرح برای دریافت تسهیلاتی به مقدار ۲۱ هزار و ۳۷۸ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: اجرای این طرح ها می تواند زمینه ایجاد ۴۰ هزار و ۲۳۱ فرصت شغلی را فراهم کند.

عزیزی در پایان گفت: از این تعداد طرح تاکنون با ۱۷ هزار و ۲۴۳ مورد برای پرداخت حدود ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بانک ها انعقاد قرارداد شده است. 
زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت. 
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید. 
البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد کرمانشاه گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری استان را تا پایان سال ۹۸ تکمیل می کنند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.