بر اثر وقوع این زمین‌لرزه تنها تعدادی از منازل خشت و گلی روستایی این شهرستان دچار خسارت جزئی شد و جمع‌بندی نهایی خسارت‌ها پس از اتمام بررسی‌ها در روز شنبه آینده اعلام می‌شود اما حضور به موقع مسوولان و تیم‌های ارزیاب موجب دلگرمی مردم این منطقه شده‌است.
مدیرکل ستاد بحران آذربایجان‌غربی نیز ضمن اشاره به آمادگی نیروهای این ستاد، اظهار داشت: ستاد بحران در مرکز استان با دستور استاندار تنها یک ربع پس از وقوع زمین‌لرزه تشکیل شد و معاون عمرانی استاندار بلافاصله در جمع اعضای ستاد حاضر شد؛ تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر و اورژانس نیز بلافاصله برای بررسی تلفات احتمالی و نیروهای بنیاد مسکن برای بررسی خسارت‌های منازل و مناطق مسکونی به محل اعزام شدند.
امیرعباس جعفری ادامه داد: همه تیم‌های مدیریت بحران در شهرستان‌های کانون زمین‌لرزه شامل اشنویه و ارومیه و شهرستان‌های شمالی و جنوبی استان به محض وقوع زمین‌لرزه به صورت آماده‌باش درآمدند و خوشبختانه مشکل خاصی ایجاد نشد.

وی بیان کرد: همه فرمانداران و بخشداران استان نیز در اسرع وقت به حال آماده‌باش درآمدند و شرکت گاز آذربایجان‌غربی نیز با صدور اطلاعیه‌ای از شهروندان خواست تا لوله‌های بخاری را که احتمال جابجایی و بازشدن آنها وجود داشت، بررسی کنند.

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی نیز گفت: شب گذشته ۶ تیم ارزیاب این جمعیت متشکل از ده‌ها امدادگر برای بازدید از منطقه زلزله‌زده این استان اعزام شدند و در زمان حاضر نیز همه نیروهای جمعیت هلال‌احمر آماده هستند تا به حادثه‌دیدگان خدمت‌رسانی کنند.

سعید رهبرسوره تاکید کرد: جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی نیز همگام با سایر دست‌اندرکاران ستاد بحران استان و از نخستین ساعات وقوع زلزله در آماده‌باش کامل قرار گرفتند؛ در صورت اعلام نیاز این جمعیت آماده ارسال اقلام امدادی از جمله چادر، پتو و بسته‌های امدادی است.

بروز خسارت به ۱۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی

سرپرست فرمانداری اشنویه گفت: زلزله ۴.۹ ریشتری شب گذشته به بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی مناطق شهری و روستایی این شهرستان خسارت‌های جزیی وارد کرد.

عبدالسلام مام‌عزیزی با بیان اینکه از شب گذشته تاکنون چند پس لرزه نیز در این شهرستان به وقوع پیوسته است، افزود: خوشبختانه این حادثه هیچ تلفات جانی در برنداشته است و تیم مدیریت بحران شهرستان در حالت آماده‌باش کامل قرار دارد.

وی افزود: شهروندانی که واحدهای مسکونی آنها بر اثر این زمین لرزه دچار خسارت شده‌است، می‌توانند به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان مراجعه و از مزیت‌های خدمات بیمه‌ای استفاده کنند.

«مام‌عزیزی» از مالکان واحدهای فرسوده مناطق روستایی این شهرستان خواست با بهره‌گیری از تسهیلات و کمک‌های بلاعوض بنیاد مسکن و سایر بخش‌های مربوطه نسبت به مقاوم‌سازی واحدهای خود اقدام کنند.

ساعت ۲۱:۳۷ شب گذشته زمین‌لرزه‌ای به بزرگ ۴.۹ درجه ریشتر شهرستان مرزی اشنویه در جنوب آذربایجان‌غربی را لرزاند؛ به گزارش مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زلزله در موقعیت ۳۷.۲۶ عرض شمالی و ۴۵.۰۸ طول شرقی ثبت شده‌است که در حدود ۳۱ کیلومتری شهر ارومیه قرار دارد.

این زمین لرزه در ارومیه و تبریز نیز احساس شد؛ پس‌لرزه‌ای نیز به بزرگی ۳.۴ ریشتر در ساعت ۳:۴۰ بار دیگر در این شهرستان به ثبت رسید.

شهرستان اشنویه در ۵۰ کیلومتری ارومیه مرکز آذربایجان‌غربی و در جوار مرزهای عراق و ترکیه واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.