آیت‌الله «علی‌اکبر قرشی» روز سه‌شنبه در دیدار با دانش‌آموزان برگزیده مسابقات قرآن، عترت و نماز آذربایجان‌غربی با تاکید بر ایجاد انس بین قرآن و دانش‌آموزان اظهار داشت: بر اساس فرمایش معصومان (ع) قرائت قرآن دارای آثاری همچون کفاره گناهان، حائل بین آتش و انسان، منجر به استغفار ملائکه، نزول رحمت الهی و رضایت الهی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه اگر در کشور ما قرآن و نماز ترویج شود تمامی مشکلات قابل حل است، افزود: قرآن باید به‌ عنوان اصلی‌ترین محور فعالیت حوزه فرهنگ قرار گیرد زیرا بسیاری از مشکلات کشور ناشی از دوری از مفاهیم قرآنی است. 

وی با بیان اینکه قرآن باید به عنوان یک کتاب الگو و تاثیرگذار همواره در قالب اصلی‌ترین محور و مقوله فعالیت‌های حوزه فرهنگ و دانش‌آموزان قرار گیرد بیان کرد: قرآن شفابخش دردهاست و ورود دانش‌آموزان در وادی مفاهیم قرآنی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: پرداختن خانواده‌ها به امر قرائت قرآن، دعوت دانش‌آموزان به تدبر در آیات قرآنی و استفاده از مفاهیم قرانی در تدریس مطالب درسی باید سرلوحه والدین و معلمان قرار بگیرد.

هفته پایانی آذرماه با عنوان هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس نام‌گذاری شده‌است که همه‌ساله برنامه‌های متنوع مرتبط با منشور نورانی و ارزشمند قرآن، عترت و نماز توسط مربیان و معاونان پرورشی در مدارس برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.