به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی روز سه‌شنبه در نشستی با خبرنگاران آذربایجان‌غربی افزود: با احیای جهادسازندگی می‌توان شاهد رونق اشتغال و تولید در روستاها بود زیرا رونق اشتغال روستایی موجب رونق تولید و بازگشت مردم به روستاها می‌شود.

وی با بیان نظارت حوزه نمایندگی ولی فقیه بر وضعیت حلال بودن همه مواد غذایی موجود در بازار اظهار داشت: گوشت‌هایی که از کشورهای همچون برزیل وارد  می‌شود از نظر ذبح شرعی به طور کامل توسط ناظران فقهی در کشتارگاه‌های خارج از کشور کنترلی کامل بر آنها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در کشور ۱۲۰ میلیون تن محصولات باغی وزراعی تولید می‌شود؛ ادامه داد: کشور در تولید غله به خودکفایی رسیده و در تولید شکر نیز در مرز خودکفایی قرار دارد.

وی گفت: نیاز کشور به گوشت در سال ۹۵۰ هزار تن است که ۹۰ درصد آن در کشور تولید شده و ۱۰ درصد بقیه نیز از خارج تامین می‌شود و ۳۸ هزار نیروی دامپزشکی نیز پاسدار سلامت فرآورده‌های دامی کشور هستند.

حجت الاسلام تقوی با تبریک روز خبرنگار بیان کرد: خبرنگاران در سنگری هستند که برای نظام جمهوری اسلامی بسیار ارزشمند است بطوری که زندگی انسان امروزه بدون اطلاعات نمی‌تواند ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه بصیرت‌افزایی و روشنگری در جامعه کار اصلی خبرنگاران بوده و آنان در تقویت فرهنگ عمومی جامعه نقش مؤثری دارند گفت: آنچه در کار خبرنگاران مهم است، امانت‌داری و صداقت بوده و خبرنگاران باید امانت‌دار بوده و اخبار را وارونه جلوه ندهند.

رییس شورای زکات کشور افزود: در حال‌حاضر سالانه رقم زکات جمع‌آوری شده در کل کشور ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که این میزان کافی نبوده و باید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بیشترین زکات کشور گندم بوده و بسیاری از محصولات استان‌ها شامل زکات نمی‌شود اظهار کرد: خوزستان و فارس بیشترین آمار پرداخت زکات را در کشور داشته‌ و زکات هیچ استانی به استان دیگر منتقل نمی‌شود.

حجت‌الاسلام تقوی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی روز گذشته /دوشنبه/ وارد ارومیه شد؛ نشست با تشکل‌های جهادی، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری و حضور در همایش زکات استان از جمله برنامه‌های وی در استان است.

7125/6185/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.