بهنام شهدی در این بازدید با تاکید بر رفع موانع رونق واحدهای تولیدی در تکاب اظهار داشت: برای شتاب بخشیدن به توسعه این شهرستان باید زمینه‌ و بسترهای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی بیش از گذشته فراهم شود.

وی افزود: ادارات و دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌غربی باید برای اجرای طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی اهتمام جدی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی اظهارداشت: کشت گلخانه‌ای زعفران ایده بسیار مطلوبی برای تولید است که موجب ایجاد اشتغال شده و این روند باید در سایر بخش‌ها نیز اجرا شود.

در این بازدید مشکلات و کمبودهای سایت گلخانه‌ای کشت زعفران و گیاهان دارویی تکاب که توسط یک بانوی کارآفرین راه‌اندازی شده است، مورد بررسی قرار گرفت.

سایت گلخانه‌ای کشت زعفران و گیاهان دارویی تکاب در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع و زیربنای گلخانه‌ سه هزار و ۲۰۰ متر مربع با ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ کیلوگرم زعفران خشک با ۲۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از جمله ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات دولتی راه‌اندازی شده است؛ در این گلخانه سالانه ۹ هزار متر مربع در پنج طبقه بدون نیاز به خاک زعفران و در یکهزار و ۵۰۰ متر مربع گل محمدی و در ۵۰۰ متر مربع گیاه آلوئوورا کشت می‌شود.

روزانه ۲ هزار لیتر  گلاب و انواع عرقیات گیاهی با استفاده از گیاهان دارویی منطقه در این سایت تولید و به بازارهای داخلی عرضه می‌شود.

در این سایت گلخانه‌ای برای ۱۵ نفر به‌صورت مستقیم و ۳۰ نفر به‌ صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال پایدار ایجاد شده‌است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی به همراه مدیران کل صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی این استان به منظور بررسی رفع موانع تولید و بازدید از واحدهای تولیدی به تکاب سفر کرده است.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و بیکاری و نبود اشتغال جوانان با وجود ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی و تولیدی از مهمترین مشکلات این شهرستان به شمار می‌رود.

هم‌اینک بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ نفر در بخش معدن و یک‌هزار و ۴۰۰ نفر نیز در واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی و دامی تکاب مشغول به‌کار هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.