لقمان خسروپور روز دوشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان اظهار داشت: این رویداد امیدوارکننده در نتیجه بارش‌های مناسب سال گذشته و اقدامات مناسب برای مدیریت منابع و مصرف آب در این منطقه اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: تداوم این روند و بارش‌های مناسب در سال‌زراعی جاری می‌تواند نگرانی‌های جدی در حوزه منابع آبی این شهرستان را رفع کند.

وی افزود: در بخش ترویج محصولات کم‌آب‌بر مانند کشت کلزا و زعفران نیاز به تحول و اطلاع‌رسانی در بخش کشاورزی داریم تا بتوانیم از کشت محصولات پرآب‌بر کم کرده و محصولات دیگر را جایگزین آن کنیم.

وی با اشاره به حرکت بخش کشاورزی این شهرستان به استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری، ادامه داد: با اطلاع‌رسانی در خصوص وام‌های بلاعوض و تسهیلات دولتی می‌توان تمام ظرفیت شهرستان را در توسعه آبیاری‌های نوین و استفاده بهینه از آب فعال کرد.

«خسروپور» با اشاره به معضل زمین‌خواری نیز گفت: در این شهرستان و بر اساس آمار و اطلاعات موجود با زمین‌خواری‌های گسترده و حرفه‌ای خوشبختانه روبرو نیستیم.

وی افزود: برخی‌ها بر این باورند که به ویژه در حاشیه سیمینه‌رود به واسطه تعرض‌های صورت گرفته، زمین‌خواری‌های گسترده‌ای صورت گرفته اما برخلاف این ذهنیت‌ها میزان تعرض به حریم سیمینه‌رود و زرینه‌رود در این شهرستان کمتر از دیگر شهرستان‌هاست.

سرپرست فرمانداری بوکان ادامه داد: فرمانداری آمادگی دارد با همکاری دادگستری و فرماندهی انتظامی در صورت تائید زمین‌خواری و تعرض به بستر رودخانه‌های جاری در حوزه استحفاظی این شهرستان با متخلفان برخورد و حریم این ۲ رودخانه را آزادسازی کند.

شهرستان بوکان در میان ۲ رودخانه سیمینه و زرینه‌رود قرار دارد و یکی از قطب‌های مهم کشاورزی آذربایجان‌غربی به شمارمی‌رود تا جایی که ۷۰ درصد اشتغال این شهرستان مربوط به بخش کشاورزی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.