مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) در دهستان کرات تایباد روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: سطح زیر کشت مزارع کشاورزی روستاهای آبقه، فرزنه، کرات و پشته  قبل از احیا و مرمت قنوات ۶۰۰ هکتار بود که این رقم با لایروبی قنوات به هزار و ۵۰۰ هکتار رسید.

یاسر زنگنه به افزایش سطح زیر کشت مزارع زعفران در روستاهای زیرپوشش قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) اشاره کرد و افزود: با برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه کشت زعفران و مرمت این تعداد قنات در پنج روستای دهستان کرات مزارع زعفران این منطقه از ۴۰۰ هکتار به ۸۹۰ هکتار افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: با استفاده از کلاس‌های ترویجی برای کشاورزان دهستان کرات عملکرد تولید زعفران در مزارع این دهستان از هشت کیلو زعفران خشک به ۱۶ کیلو رسیده است.

وی گفت: پارسال ۴۲ پروژه توسط این قرارگاه در مناطق محروم و روستاهای شیعه و سنی نشین این شهرستان با هزینه افزون بر ۱۲ میلیارد و ۸۵۳ میلیون ریال اجرا شد.

زنگنه افزود: این قرارگاه به منظور کار و پیشرفت و آبادانی در دهستان کرات بخش مرکزی شهرستان تایباد در حوزه‌های اجتماعی، بهداشت و سلامت، اشتغال، تعلیم و تربیت و زیرساخت های عمرانی فعالیت دارد.

وی اظهار داشت: در بخش معیشتی مردم هم در ۱۰۰ روستا در خصوص تغییر نژاد دام‌های سبک و سنگین، گیاهان دارویی و توانمندسازی زنان در خانه برای افزایش اقتصاد خانواده اقدام شده است.

وی همچنین از آموزش صنایع دستی برگرفته از آداب و رسوم این منطقه برای بانوان روستایی دهستان کرات خبر داد و گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) ۲۰ طرح اشتغالزایی و بستر تثبیت اشتغال برای ۵۰۰ نفر را در این مناطق فراهم کرده است.

دهستان کرات متشکل از ۱۰ روستا با ۱۸ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد متشکل از دو بخش مرکزی و میان ولایت با ۳۵ روستا در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.