آیت‌الله شیخ جواد مجتهد شبستری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مقوله مهدویت حکومت عدل جهانی را به دنبال دارد و به مبارزه و به مقابله با ستمگران پرداخته و با ظالمان مقابله خواهد کرد برهمین اساس اسکتبار جهانی که همواره به دنبال ظلم و سیطره بر مستضعفان جهان است از این مهم در هراس است.

وی افزود: مهدویت زیر هرگونه سلطه رفتن را نمی‌پذیرد و برهمین اساس معتقدان به این مهم و آنها که مهدویت را قبول دارند آن را یکی از ارکان اصلی زندگی خود قرارداده و خود را برای عصر ظهور آماده می‌کنند.

وی به تبلیغات منفی دشمنان علیه مهدویت اشاره کرد و افزود: دشمنان در تلاش هستند تا معنای انحرافی از مهدویت ارایه داده و چنین تبلیغ کنند که حضرت مهدی (ع) با ظهور خود جنگ و خونریزی به راه انداخته و جوی خون به راه خواهد انداخت.

وی بیان کرد: استکبار جهانی امام زمان (ع) را توام با خشونت به تصویر می‌کشد درحالیکه امام زمان (ع) یکی از اولیای الهی است و همانطور که به مبارزه با ظالم می‌پردازد با عطوفتی که در سیره و وجود مقدس ایشان وجود دارد نسبت به مستضعفان و شیعیان نیز رئوف و مهربان است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: هنگام ظهور آن حضرت مهربانی‌های وی برای امتش نمایان خواهد شد زیرا آن حضرت همانند پدری مهربان برای مسلمانان و امت اسلام است.

آیت‌الله شبستری افزود: دشمنان مهدویت تلاش می‌کنند چهره‌ایی خشن و خونریز از امام زمان (ع) در جامعه ترسیم کرده و نه تنها مسلمانان بلکه دیگران را نیز نسبت به مقوله مهدویت بدبین کنند.

وی اضافه کرد: جهان غرب با ترفندهای رسانه‌ای خود وارد این عرصه شده و سعی دارد باورهای مسلمانان را که یکی از مهمترین آنها مهدویت است از بین برده و تصویر وارونه‌ای از آن نشان دهد.

وی به ضرورت ترویج مقوله مهدویت در جامعه نیز تاکید کرد و گفت: باید این مهم بطور صحیح در میان جوانان و نوجوانان تبلیغ و مطرح شود چرا که فرهنگ مهدویت یک مساله اصلی است نه مساله فرعی که به راحتی از کنار آن گذشت.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: کسانی که در این حوزه توانایی دارند باید به طور درست این فرهنگ اصلی جهان تشیع را به جامعه مسلمانان و جهان تبیین کنند و اجازه ندهند دشمنان اسلام این رکن مهم را مورد هدف قرار دهند. 

پس از شهادت امام حسن عسگری(ع) در سال ۲۶۰ هجری قمری امامت حضرت مهدی(ع) آغاز شد؛ امام حسن عسگری(ع) برخلاف سایر امامان شیعه که در زمان حیاتشان جانشین بعدی را تعیین کرده بودند به طور علنی جانشینی برای خود مشخص نکرده بود.

تاریخ ولادت امام حسن عسکری(ع) یازدهمین پیشوای متقیان سال ۲۳۲ هجری قمری است؛ پدرش امام دهم حضرت هادی (ع) و مادرش بانویی پارسا و شایسته به نام حدیثه است که برخی از او با نام سوسن یاد کرده‌اند، از آن جایی که امام حسن (ع) به دستور خلیفه عباسی در سامرا در محله عسگر سکونت اجباری داشتند «عسگری» نامیده می‌شود؛ از مشهورترین القاب آن حضرت نقی و زکی و کنیه‌اش ابومحمد است.

او ۲۲ ساله بود که پدر ارجمندش به شهادت رسید؛ مدت امامتش ۶ سال و عمر شریفش ۲۸ سال بود و در سال ۲۶۰ هجری قمری به شهادت رسید و در خانه خود در شهر سامرا کنار مرقد پدر بزرگوارش به خاک سپرد.

امروز هشتم ربیع الاول مصادف با شهادت امام حسن عسگری (ع) و آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.