به گزارش ایرنا، خیل عظیم زائران و مردم قم از ساعت های گذشته در مسجد مقدس جمکران حضور یافته و هر لحظه بر تعداد جمعیت عاشق و مشتاق حضرت ولی عصر(عج) افزوده می شود و دوستداران و منتظران یوسف زهرا(س) به صورت کاروان، دسته های پیاده روی، خانوادگی و انفرادی به سوی این مسجد در حرکت هستند تا از فضای معنوی و ملکوتی آن بهره مند شوند.
منتظران و عاشقان دلسوخته مکتب اهل بیت(ع) امشب آمده اند تا در جشن سالروز میلاد دوازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت صاحب الزمان(عج) شرکت کنند.
مردمانی که با چشمان انتظار در میهمانی میلاد حضرت مهدی(عج) حضور به هم رسانده و این گونه عشق و ارادت خویش را به خاندان اهل بیت(ع) به نمایش گذاشته اند.
عاشقانی که با پای پیاده و بغض های شکسته در گلو با در دست گرفتن شاخه های گل، مسافت های طولانی را پشت سرگذاشته اند تا از نزدیک این میلاد فرخنده را به صاحب زمان خویش تبریک و تهنیت بگویند.
محبانی که با دیدن گنبد فیروزه ای این مسجد مقدس دست بر روی سینه گذاشته و اشک شوق و انتظار از گوشه چشمانشان بر روی گونه هایشان جاری می شود و ظهورش را از خداوند منان طلب می کنند.
چراغانی صحن و شبستان های مسجد مقدس جمکران و خیابان های منتهی به این مسجد از روزهای گذشته آغاز شده و پرچم های لبیک یا مهدی موعود(ع) در شهر قم برافراشته شده است.
بخش های مختلف مسجد مقدس جمکران مملو از جمعیت عظیمی از زائران ایرانی و غیر ایرانی است و امسال برنامه ریزی جهت پذیرایی و استقبال از زائران و مجاوران با اجرای برنامه های مختلف جشن و خدمات اجتماعی و رفاهی صورت گرفته است.
ایجاد 110 ایستگاه صلواتی در بلوار پیامبر اعظم(ص) و خیابان های منتهی به مسجد جمکران، افزایش ظرفیت مخابراتی تلفن همراه، ساماندهی توزیع غذا و شربت، استقرار 24 تیم امدادی اورژانس، 30 تیم هلال احمر ، 15 تیم آتش نشانی، 6 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 6 تیم اورژانس اجتماعی و چادرهای درمانی، فعال سازی ناوگان عمومی، افزایش ظرفیت پارکینگ های مسجد جمکران و همچنین احداث و بازگشایی برخی مسیرهای جدید منتهی به این مسجد و تامین امنیت و آسایش هموطنان در آیین های نیمه شعبان با حضور فعال چهار هزار نیروی پلیس از جمله اقدام های انجام شده برای عموم مردم است.
همه دستگاه ها با تعامل یکدیگر به صورت فعال در عرصه خدمات رسانی و پذیرایی از شیفتگان مکتب عصمت و طهارت حضور دارند که قدم بر خاک شهر مقدس قم گذاشته اند و در این جشن فرخنده به شادی می پردازند.
مراسم احیای شب نیمه شعبان با حضور انبوه مشتاقان و عاشقان یوسف زهرا(س) در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.
در کنار خدمات خودجوش شهروندان قمی در پخش گل و شیرینی و شربت و میزبانی از زائران و مجاوران، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به عنوان نگین شهر مقدس قم یکپارچه آذین بندی وچراغانی شده و برنامه های جشن و سرور و سخنرانی در این مکان مقدس با حضور انبوه زائران و مسافران برقرار می باشد.
در بقاع متبرک امامزادگان، دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و مراجع تقلید، مساجد، حسینیه ها و سایر اماکن نیز برنامه های جشن و سرور به مناسبت سالروز میلاد فرخنده حضرت ولیعصر(عج) با مداحی و سخنرانی در خصوص فرهنگ انتظار در حال اجراست.
منتظران آن حضرت با آذین بندی و چراغانی خیابان ها و سردرب منازل و حضور در خیابان ها، مساجد و اماکن مذهبی با توزیع نذری، شربت و شیرینی جشن باشکوهی را در محله ها و مناطق مختلف قم بر پا کرده اند.
محمد بن الحسن روز جمعه نیمه شعبان 255 هجری قمری در خانه امام حسن عسکری(ع) و نرجس خاتون به دنیا آمد.
کنیه ‌های آن حضرت عبارتند از ابوالقاسم، هم کنیه پیامبر(ص)، ابوعبدالله، اباصالح، و دارای بیش از 300 لقب از جمله مهدی، منصور، قائم، حجت‏ الله، صاحب‏‌الامر، خلف صالح، بقیه الله، منتقم، موعود، خاتم ‌‏الاوصیا، داعی، باسط، ثائر، صاحب‌‏الزمان، خلیفه الرّحمان، برهان، سید و منتظر استو
یگانه منجی عالم بشریت به دور از نگاه ماموران حکومتی عباسیان پس از تولد، حدود پنج سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری(ع) به صورت نیمه مخفی زندگی کرد و در این زمان پدرش، آن حضرت را به بزرگان شیعه معرفی کرد تا در مساله امامت در زمان غیبت دچار اختلاف نشوند.
پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) در سال 260 هجری قمری، غیبت صغری آغاز شد و تا سال 329 هجری قمری ادامه پیدا کرد. در این دوره حضرت مهدی(عج) از طریق چهار نایب به اداره امور مردم می پرداخت و سپس غیبت کبری آغاز شد.
طبق اسناد و احکام دین اسلام پس از ظهور امام زمان(عج)، حکومت واحد جهانی با محوریت عدل و داد در جهان تشکیل خواهد شد.
8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.