حجت الاسلام والمسلمین مصطفی طباطبایی نژاد روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری در نامه ای به شیعیان خود 19اصل مهم را مورد توصیه و تاکید قرار داده که صداقت، عدالت، اخلاق مداری، امانت داری از جمله این اصول می باشد.
وی ادامه داد: جهان امروز تشنه آرمان های حضرت امام حسن عسکری از جمله صداقت، عدالت، خوش اخلاقی و رعایت حسن همجواری و در نهایت امانت داری و حفظ ارزش های الهی است.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط زمان حضرت امام حسن عسکری بسیار سخت بود، روایات های متعددی وجود داشت مبنی بر اینکه فرزند حضرت امام حسن عسکری (ع) ظلم و جنایت ها را از بین می برد و در جهان صلح و عدلت را برپا می دارد، بنابراین ظالمان به وحشت افتاده بودند.
طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: امام را در شرایط سختی زندانی و میان نظامیان نگه داشته بودند، خلفای عباسی رقیب اصلی خود را امام حسن عسکری می دانستند به همین دلیل هر روز سختی گیری های آنها بیشتر می شد.
استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: آنچنان بر امام عسکری(ع) سخت گرفته بودند که ارتباط ایشان را با شیعیان هم با مشکل مواجه کرده بودند و حتی دنبال مانع تراشی و جلوگیری از فعالیت شبکه وکلای امام بودند.
طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: هر اندازه آنها بیشتر فشار و محدودیت وارد می کردند محبوبیت امام بیشتر می شد و حتی برخی ارتشیان نیز مجذوب امام عسکری شده به همین دلیل دستگاه جبار، حلقه را بر امام تنگ تر نمود.
وی ادامه داد: امام با شبکه وکلای خود، کار را پیش برده و زمینه برای دوران غیبت فراهم شد وبرخی از وکلا از جمله عثمان بن سعید، که مراسم دفن حضرت امام حسن عسکری را بر عهده داشتند در دوران غیبت از نائبان خاص امام زمان بعد از غیبت صغرا شدند.
طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: شبکه وکلا توانست شیعه را در آن شرایط سخت حفظ و اهداف امام را تا حدودی پیش ببرد و در نهایت دستگاه جبار عباسی، امام را به شهادت رساندند و دوران غیبت آغاز شد.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.