در پیام «محمدمهدی شهریاری» که نسخه‌ای از آن روز یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفته، آمده است: فرا رسیدن هفته پرافتخار و غرورآفرین دفاع مقدس را محضر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، خانواده‌های معظم و معزز شهدا، جانبازان سرافراز، آزادگان دلاور، ایثارگران قهرمان و ملت بزرگ ایران اسلامی به ویژه مردم قهرمان و شهیدپرور آذربایجان‌غربی که نقشی سترگ در دفاع از کیان ایران عزیز داشته و دارند، تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم و درود بیکران خود را نثار روح پرفتوح شهدای والامقام انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم می‌نمایم.

وی اضافه کرده است: امنیت و آرامشی که امروز در کشور برقرار بوده، افتخارات عظیمی که به مدد توان جوانان عزیز به دست آمده است و اقتدار ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف جهانی که موجب شده تا دشمن از این پایداری و جایگاه رفیع همواره به فکر کینه‌توزی و دشمنی باشد، بدون‌شک مرهون رهبری داهیانه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و از خود گذشتگی ملت شهیدپرور و شهدا و رزمندگان جان برکفی است که در مسیر اعتلای اسلام و کشور و صیانت از آرمان های متعالی انقلاب در هشت سال دفاع مقدس، جان بر طبق اخلاص نهادند و خون پاک خویش را در این راه عزت‌آفرین شجاعانه تقدیم کردند.

استاندار آذربایجان‌غربی این ایام غرورآفرین را که با ماه محرم و قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تقارن یافته و بار محتوایی و معنایی دفاع مقدس را برجسته تر کرده است را به آحاد ملت بزرگ ایران و مردم فهیم و نجیب این استان تبریک گفت و توفیق همگان را در مسیر تحقق اهداف عالیه انقلاب اسلامی و آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) از درگاه خداوند متعال آرزومند است.

آذربایجان‌غربی با تقدیم ۱۲ هزار شهید، ۱۷ هزار جانباز و بیش از ۲ هزار آزاده سرافراز سهم بارزی در هشت سال دفاع مقدس در کشور داشته است.

رشادت‌های دلاورمردان آذربایجان غربی در برخی عملیات مهم چون عملیات ثامن‌الائمه، فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان، والفجر، خیبر، بدر، کربلا در تاریخ سراسر ایثار و شهامت و جانفشانی هشت سال دفاع مقدس کشور ثبت شده است.

نقش شهیدان مهدی و حمید باکری در دفاع مقدس خود حدیثی دیگر است که بدون رشادت این دلیرمردان پرورش یافته در خاک آذربایجان‌غربی، پیروزی در عملیات خیبر و بدر تقریبا مشکل می‌نمود.

این استان همچنین محل شهادت سرداران بزرگی چون برادران زین‌الدین، شهید بابایی، شهید کاظمی، شهید بروجردی، شهید کاوه و دیگر سرداران بزرگ عرصه های هشت سال دفاع مقدس بوده است.

در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد و این روز آغاز هفته دفاع مقدس است.

۹۹۱۸/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.