به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی در خطبه‌های نماز جمعه مردم گنبدکاووس با گرامیداشت هفته دفاع مقدس (۳۱ شهریور تا ۶ مهر) اظهار داشت: این هفته یادآور فداکاری‌ها و جانفشانی فرزندان این مرز و بوم در مقابله با دنیای استکبار و درس و تجربه مهم آن نیز استقامت در برابر دشمنان است.

وی با بیان اینکه تنها در سایه مقاومت و ایستادگی در برابر دنیای استکبار می‌توان انقلاب اسلامی را پیش برد، اضافه کرد: شناسنامه شهدای والامقام دوران هشت سال دفاع مقدس همانند شناسنامه شهدای کربلا است زیرا در برابر ظلم و زورگویی استکبار ایستادند و جان خود را نثار کردند.

حجت الاسلام ترابی به در پیش بودن بازگشایی مدارس نیز اشاره کرد و گفت: توقع و انتظار رهبری انقلاب از دست اندرکاران نظام آموزش و پرورش، تربیت نسل جوان انقلابی است که بتواند بار انقلاب و تمدن بزرگ اسلامی را بر دوش بگیرد و قله‌های بزرگ علم و دانش را در عالم فتح نمایند.

وی تصریح کرد: تربیت چنین نسلی بسیار سخت و نیز رسالتی سنگین و مهم است که جامعه فرهنگیان بایستی با کار و تلاش مضاعف و با همراهی خانواده‌ها، مساجد و کانون‌های فرهنگی آن را به نحو احسن انجام دهد.

خطیب جمعه گنبدکاووس به سخنان چند روز پیش مقام معظم رهبری در درس خارج فقه بالاخص درخصوص مذاکره با آمریکا اشاره کرد و گفت: مذاکره با آمریکا که باطن آن دیکتاتوری و دستکش مخملی روی دستان چدنی او است، ارمغانی جز بدبختی و ذلت برای ملت ندارد.

حجت الاسلام ترابی افزود: آنگونه که رهبری فرمودند هیچ مذاکره‌ای، درهیچ سطحی با آمریکا انجام نمی‌شود مگر آنکه آمریکا توبه کند و به برجام برگردد و تنها درخصوص مسائل برجام و نه قدرت موشکی و سیاست‌های انقلاب اسلامی گفت و گو نمایند.

وی به سفر رییس جمهوری به ترکیه و شرکت درنشست سه جانبه روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه درخصوص مساله سوریه اشاره کرد و با مهم دانستن این سفر و مذاکرات آن بالاخص درخصوص توسعه روابط با روسیه و حذف دلار از معاملات دو کشور، گفت: این اقدام نشان داد که دلار آمریکا در حال حذف شدن از اقتصاد جهانی است که به نوعی تضعیف آمریکا نیز به شمار می‌رود.

حجت الاسلام ترابی با اشاره به حادثه حمله پهپادهای جبهه مقاومت یمن به پالایشگاه‌های شرکت آرامکو عربستان و کاهش ۵۰ درصدی تولید این شرکت، اضافه کرد: این حمله فقط به آرامکو نبود بلکه حمله به اقتصاد جهان و آشیانه استکبار جهانی بود و اکنون عربستان و آمریکا با هذیان‌گویی به دنبال اتهام‌زنی به ایران هستند درحالی که هنوز نمی‌خواهند، قدرت جبهه مقاومت را درک و آن را بپذیرند.

وی در خطبه اول نماز جمعه امروز به در پیش بودن حرکت عظیم پیاده‌روی اربیعن حسینی و دیدار موکب‌داران عراقی با رهبر انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: امروز باید تلاش کنیم این حرکت عظیم تمدن ساز و نیز منطق نهضت عاشورایی امام حسین (ع) که همان دفاع از حق و ایستادگی در برابر هرگونه ظلم است را به جهانیان معرفی نماییم.

امام جمعه گنبدکاووس از همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان بویژه مردم مسلمان شیعه و اهل سنت این شهرستان درخواست کرد تا در پیاده روی عظیم اربعین حسینی شرکت و از برپایی موکب‌ها پشتیبانی نمایند.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.