گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان به ایرنا حاکیست، آیت الله رسول فلاحتی روز شنبه در همایش فرهنگ سازان عاشورا که با حضور روحانیون، مداحان، مسئولان هیات های مذهبی و هیات امنای مساجد استان در سالن شهدای ناجای رشت برگزار شد اظهار کرد: مسئولان هیات های مذهبی احیاگر حادثه نهضت حسینی(ع) هستند.
وی وحدت رویه در برگزاری عزاداری حسینی(ع) را مهم عنوان کرد و افزود: شایسته است تمام هیات های مذهبی در شهرهای استان ساماندهی شوند و تحت نظارت شورای عالی هیات های مذهبی گیلان فعالیت داشته باشند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه ایجاد وهن در درون جامعه اسلامی از اهداف دشمن است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی پرتوی از نهضت حسینی(ع) محسوب می شود بنابراین یکی از عرصه هایی که دشمن در آن کار می کند، این عرصه است.
آیت الله فلاحتی بزرگ ترین دلیل محدثه انقلاب اسلامی را نهضت حسینی (ع) دانست و بیان کرد: یکی از سرمایه گذاری های دشمن در نهضت عاشوراست بنابراین به شدت تلاش می کند موهومات، آدم های بی ریشه، افرادی که با نظام فاصله دارند و اشعاری که ربطی به انقلاب و دفاع مقدس ندارند را وارد هیات های مذهبی کند.
وی بر تشکیل شورای عالی هیات های مذهبی گیلان تاکید کرد و گفت: وجود هیات های مذهبی مختلف اشکالی ندارد اما وحدت رویه در این هیات ها مهم است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه جمعیت در تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) باید یکپارچه شود، خاطرنشان کرد: تلاش کنید اجتماع عظیم و یکپارچه هیات های مذهبی در تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) در شهرهای گیلان ایجاد شود.
آیت الله فلاحتی یادآور شد: رعایت نکته های بهداشتی در اوج حزن و اندوه عزاداری ها مهم است.
وی با بیان اینکه آرایش بعضی از بانوان در مراسم سوگواری حسینی(ع) در حال تبدیل شدن به حرام است، اظهار کرد: بانوان از آرایش در عزای حسینی(ع) پرهیز کنند زیرا این امر برای مردم ولایتمدار گیلان زشت و ناپسند است.
امام جمعه رشت بر تشکیل اجتماع عظیم عزاداران حسینی(ع) در تاسوعا و عاشورا تاکید کرد و افزود: شایسته است جمعیت بانوان و آقایان در این اجتماع بزرگ به صورت مجزا ساماندهی شود.
آیت الله فلاحتی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه چادر حجاب برتر است، بیان کرد: بانوی چادری تاریخ ساز، حماسه ساز و تمدن ساز اسلامی است.
وی خواستار مسدود کردن گلوگاه های فساد در برگزاری مراسم مذهبی شد و تصریح کرد: وجود بدحجابی و بی عفتی در عزاداری ها جامعه را رنج می دهد زیرا مردم ما دلداده سخنان خدای متعال و اهل بیت(ع) هستند.

۷۲۹۶/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.