به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید احمد میرعمادی روز پنجشنبه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در دیدار فرهنگیان در محل بیت امام جمعه بیان کرد: کمال در معلمی و حیات در علم است و همه ما مدیون معلم هستیم.
وی اظهار داشت: معلمی ارزش است چراکه علم ارزش است و هر شغلی جز معلمی دچار چالش و فراز و نشیب می‌شود اما معلمی کاری ثابت، ارزشمند و واقعی است.
آیت الله میرعمادی ادامه داد: معلم یعنی رشد دهنده عقل، خرد و انسان‌ها که این امر یک جایگاه بسیار رفیع است و هیچ شغلی را نمی‌توانیم با معلمی مقایسه کنیم.
وی اظهار داشت: معلم با روح، روان و جان انسان‌ها سر و کار دارد و این بالاترین مقامی است که خدای متعال به این قشر عنایت کرده است.
وی افزود: در هر دوره‌ای اسوه‌هایی از معلمین به جامعه معرفی شده که در عصر حاضر این اسوه‌ها شهیدان رجایی، باهنر و استاد آیت الله مرتضی مطهری هستند که با شهادت خود الگویی ارزشمند شدند.
امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه شهید مطهری را دوباره باید بشناسیم، بیان کرد: شهید مطهری عمر خود را صرف علم و عبادت، دانش و بندگی خدای متعال کرد، علم و دانش را آمیخته به تقوا و اخلاص نمود و تمامی صاحب نظران اتفاق نظر دارند که شهید مطهری انسانی وارسته، پاک و دانشمند واقعی بود.
آیت الله میرعمادی ادامه داد: حاصل تلاش معلم ارزشمند است و رهبر معظم انقلاب در این رابطه نکات ارزشمندی فرمودند که محصول کار معلم پایه ریزی تمدن نوین، سازندگی هویت و فرهنگ یک ملت است و چیزی بالاتر از این هویت سازی و انسان سازی نیست.
وی با بیان اینکه هویت یک جامعه به معلم بستگی دارد، گفت: محصول کار معلم تربیت انسان است و معلمان می توانند اقتصاد، سیاست و فرهنگ جوامع را نیز تحت تاثیر قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: امروز معلم باید نیروی انقلابی تربیت کند، نه ضد انقلاب، معلم باید پاسخگو باشد و شبهات را جواب بدهد.
آیت الله میرعمادی گفت: تاکید رهبری این است که ما در جمهوری اسلامی باید به قله رفیع علم و دانش برسیم چراکه دانش در جوهره ایرانیان است و اسلام بر علم و دانش تاکید دارد.
وی با بیان اینکه باید به دنبال انقلاب علمی باشیم اضافه کرد: اجرای سند تحول نظام آموزش و پرورش مورد تاکید رهبری است چراکه تا تحول در این نهاد اتفاق نیفتد نظام تعلیم و تربیت نمی‌تواند نقش خود را کامل ایفا کند.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.