سرتیپ پاسدار رضا هدایتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، برگزاری نشست‌های بصیرتی و معرفتی، تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت، رزمندگان ، طلاب  و روحانیانی که در هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور داشته‌اند را از جمله اهم برنامه‌ها ذکر کرد.

وی ادامه داد: در این مورد برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری ، ورزشی ، برپایی نمایشگاه‌های کتاب و عکس و همچنین حضور سرداران و فرماندهان دفاع‌مقدس در دانشگاه‌ها و مدارس برای تبیین ابعاد دستاوردهای آن دوران در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، غبارروبی و عطرافشانی قبور شهیدان، برگزاری جلسه‌های نقد و بررسی کتاب‌های تالیف شده در خصوص دفاع‌مقدس از دیگربرنامه‌های پیش بینی شده است .

هدایتی به اهمیت تبیین ابعاد دوران دفاع مقدس برای مردم به خصوص جوانان و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن دوران در چارچوب کارهای فرهنگی ، بصیرتی و رسانه‌ای تاکید کرد.

تعداد برنامه‌های هفته دفاع مقدس که همزمان با سراسر کشور از ۳۱ شهریور ماه جاری آغاز می‌شود، نسبت به پارسال ۱۰۰ مورد افزایش دارد.

 یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ، ۵۰ هزار رزمنده بسیجی دارد و ۳۰۰ هزار نفر هم تاکنون در اقشار مختلف بسیج جذب و سازماندهی شدند . 

همچنین این استان ۱۰ هزار جانباز جنگ تحمیلی و حدود ۸۰۰ آزاده دارد، و سه هزار و ۸۵۰ شهید هم تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.