رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست خاتم گفت: جشنواره ملی روز مروست با حضور جمعی از مسئولان ارشد استانی و کشوری در یزد برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«حجت فلاحتی» با اشاره به ضرورت بیان ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرستان‌های مختلف استان، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده 31 مرداد ماه امسال جشنواره ملی روز مروست در استان یزد برگزار می‌شود.

وی احیای جغرافیای فرهنگ و هنر منطقه، خودباوری فرهنگی و رونق صنعت گردشگری را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره ملی دانست و افزود:‌این جشنواره در سه بخش غذاهای محلی و صنایع دستی، رویداد آوا و نوای محلی و عشایری و جشنواره ملی فرهنگی هنری روز مروست برپا می‌شود .

وی با بیان اینکه در جشنواره یاد شده از سه ثبت ملی بافت قدیم و  تمبر یادبود مروست رونمایی می شود اظهار داشت: در بخش رویداد آوا و نوای محلی و عشایری ، اجرای اشعار قدیمی و محلی شامل شرمه خوانی ، نی و نواهای محلی عشایر برنامه ریزی شده است .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست خاتم با اشاره به این‌که در این جشنواره  از ۱۷ عنوان کتاب شعر و داستان در حوزه کودک و نوجوان و دفاع مقدس رونمایی می شود گفت: در بخش جشنواره غذای سالم و هنری تجسمی و صنایع دستی هم نحوه پخت انواع آش، نان محلی، شیرینی و غذاهای محلی را خواهیم داشت .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.