سرتیپ داود عامری روز سه شنبه در نشست خاطره‌نگاری دفاع مقدس در یزد افزود: خاطره نویسی و خاطره‌گویی در حوزه دفاع مقدس با بهره‌گیری از پیشکسوتان جهاد و شهادت نقش مهمی در انتقال ارزش‌های آن دوران دارد.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس به نحو مناسب و در قالب آثار مکتوب و شفاهی به خصوص با خاطره‌نگاری از جمله برنامه‌های محوری است که باید در تمام استان‌ها نسبت به آن اقدام شود.

این مسئول اظهار داشت: خاطره‌نویسی در حوزه دفاع مقدس فعالیتی موثر و حرفه‌ای است و باید با برگزاری جلسه‌ها و هم‌اندیشی برای محتوا بخشی به آن اقدام کرد.

عامری بیان کرد: برگزاری نشست‌های خاطره‌نگاری نقش موثری در مسیر صحیح نگارش در ادبیات حوزه دفاع مقدس  دارد و امسال در کنار دیگر برنامه‌ها توجه ویژه‌ای به بیان خاطره و جلسه‌های خاطره‌گویی داریم.

سیزدهمین نشست تخصصی خاطره‌نگاری دفاع مقدس با موضوع بررسی مرزهای خاطره‌نویسی و داستان  با حضور جمعی از مسئولان، نویسندگان، منتقدان و کارشناسان استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، اصفهان، سیستان و بلوچستان و یزد در این شهر برگزار شد.

نقد و بررسی کتاب «سالار تکریت»؛ خاطره جانباز و آزاده یزدی «سیدحسین سالاری» که به قلم «مصطفی زمانی‌فر» نوشته شده است نیز برگزار شد.

«سالار تکریت» مجموعه خاطره ۳۰ ماه اسارت جوان ۱۸ ساله در اردوگاه ۱۱ تکریت عراق است که با هدف تبیین بخش مهمی از تاریخ دفاع مقدس از زبان یک سرباز عادی بیان شده است.

یزد بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۳۰۰ هزار نفر عضو اقشار مختلف بسیج هستند و شمار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس آن به  ۵۰ هزار نفر می رسد.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.