معاون فرهنگی حوزه هنری یزد از نقد و بررسی کتاب «سالار تکریت» نوشته مصطفی زمانی‌فر با حضور جواد کامور بخشایش و نصرت‌الله محمودزاده در یزد خبر داد.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«حسام سالکی» با اشاره به برگزاری کارگاه تاریخ شفاهی با حضور جواد کامور بخشایش و نصرت‌الله محمودزاده از نویسندگان و پژوهشگران دفاع مقدس در یزد اظهار کرد: این کارگاه با عنوان خاطره نگاری دفاع مقدس با موضوع بررسی مرزهای خاطره نویسی و داستان، صبح هشتم مرداد با حضور جمعی از مسئولان، نویسندگان و پژوهشگران حوزه دفاع مقدس در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگیان برگزار می‌شود.

وی افزود: نشست نقد و بررسی کتاب «سالار تکریت»؛ خاطرات جانباز و آزاده یزدی سیدحسین سالاری که به قلم مصطفی زمانی‌فر نوشته شده نیز از ساعت 15 تا 17 در همین مکان برگزار خواهد شد.

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری یزد گفت: این کتاب در 288 صفحه در قطع رقعی به همت حوزه هنری یزد توسط انتشارات سوره مهر منتشر و رونمایی شده است.

سالکی ادامه داد: در این اثر مجموعه‌ خاطرات 30 ماه اسارت این جوان 18 ساله‌ در اردوگاه 11 تکریت عراق روایت شده است.

این مسئول تصریح کرد: سیدحسین سالاری متولد 1346 در خانواده‌ای مذهبی و کارگری در محله شیخداد یزد است. این رزمنده در خاطرات خود اطلاعاتی درباره اردوگاه‌های مخوف رژیم بعث عراق و وضعیت اسرای ایرانی در این اردوگاه‌ها ارائه می‏‌کند و به بیان وقایع و پیامدهای ناگوار جنگ، مظلومیت و مقاومت آزادگان و دردها و مرارت‏‌های سال‏‌های اسارت خود و دیگر هم‌رزمانش می‌‏پردازد.

معاون فرهنگی حوزه هنری یزد بیان کرد: هدف «سالار تکریت» تبیین بخش مهمی از تاریخ دفاع مقدس از زبان یک سرباز عادی است.

به گفته زمانی‌فر نویسنده کتاب، جمع‌آوری خاطرات، مصاحبه‌ها، تدوین و نگارش این اثر بیش از سه سال طول کشیده و سبک نگارش آن، روایت مستندگونۀ داستانی است.

مصطفی زمانی‌فر متولد 1360 در یزد، دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات گرایش عامّه است که از سال 1394 فعالیت در عرصه نویسندگی و پژوهش در حوزه دفاع مقدس را آغاز کرده است.

این نشست با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، حوزه هنری یزد و بنیاد نخبگان استان برگزار می‌شود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.