سرهنگ پاسدار محمد رجبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امسال برنامه‌ های هفته دفاع مقدس به خاطر تقارن با ماه محرم با محور فرهنگ عاشورایی و با شعار « من انقلابی‌ام » برگزار خواهد شد.
وی مهم ترین برنامه ها را رژه نیروهای نظامی و انتظامی در نخستین روز هفته دفاع مقدس در میدان امام حسین (ع) یزد، برگزاری نمایش رزمی عملیات بیت‌المقدس 7 در موقعیت شهید رشیدی در جوار پارک کوهستان یزد به مدت 8 شب و تشکیل دوره آموزشی آشنایی کارکنان دولت با فرهنگ دفاع مقدس ذکر کرد.
این مسئول بیان کرد: نواختن زنگ مهر و مقاومت در مدارس، نمایشگاه کتاب دفاع مقدس ، افتتاح چند کتابخانه و برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح از دیگر برنامه هاست.
رجبی به اجرای طرح فرهنگی دیوارنویسی و نقاشی روی دیوار با محور شهدا و دفاع مقدس ، غبارروبی و عطر افشانی قبور شهدا و برگزاری نشست های بصیرتی اشاره کرد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در ادامه به تشکیل شورای هماهنگی حفظ آثار در استان اشاره کرد و گفت: این شورا از هفت کمیته فرهنگی و یادمان‌های دفاع مقدس ، راهیان نور، نمایش و ادبیات، زنان و دفاع مقدس، آموزش پژوهش و اسناد، امور پیشکسوتان، تشکل‌های مردم‌ نهاد و فرهنگی اجتماعی و رسانه‌ای تشکیل شده است و 70 دستگاه عضو آن هستند.
رجبی همچنین از افتتاح مرکز فرهنگی دفاع مقدس در یزد به مناسبت دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این مرکز همزمان با 10 استان از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح می شود.
وی گفت: این مرکز با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است و هدف از آن معرفی فعالیت‌ها و نقش مردم ، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در رویدادهای انقلاب اسلامی از جمله دفاع مقدس است.
همچنین فرمانده سپاه الغدیر یزد، 26شهریور ماه به خبرنگاران گفته بود: به مناسبت هفته دفاع مقدس، اجرای 400 برنامه مختلف در زمینه های مذهبی ، فرهنگی ، هنری ، ورزشی و حماسی در استان پیش بینی شده است.
سرتیپ پاسدار اکبر فتوحی افزود: این برنامه ها با همکاری دستگاه های مختلف ، با مشارکت مردم و همراهی بسیجیان و رزمندگان اسلام برگزار می شود و از مجموع برنامه ها حدود 40مورد شاخص است.
به گفته وی در دفاع مقدس افزون بر 35 هزار بسیجی از استان یزد در عملیات های مختلف در کنار سایر رزمندگان اسلام حضور داشته اند و هم اکنون گردان های مختلف همچنان آماده جانفشانی هستند.
استان یزد با یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت، 300 هزار بسیجی دارد.
7536*2047* خبرنگار*کاظم سبحان زاده* انتشار - عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.