مدیر هنری و ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح این ایستگاه کتاب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ، هدف از برپایی این ایستگاه را آشنا کردن مردم با تولیدات استانی در حوزه دفاع مقدس و حفظ پیوند مردم با فرهنگ دفاع مقدس عنوان کرد.
اسماعیل محمدپور افزود: برای کمرنگ نشدن و غافل نشدن از موضوعات دفاع مقدس و انتقال فرهنگ آن به نسل های کنونی و آینده، برنامه هایی همچون برگزاری نمایشگاه ، ایستگاه کتاب و مسابقه کتابخوانی در طول سال برگزار می کنیم.
وی اظهار کرد: این ایستگاه کتاب به مناسبت فرا رسیدن و گرامیداشت روز فتح خرمشهر راه اندازی شده و 27 عنوان از تولیدات با نویسندگان و سوژه های استانی از امروز تا شنبه آینده، در معرض دید عموم قرار می گیرد.
محمدپور تصریح کرد: فردا (جمعه) نیز ایستگاهی یک روزه در محل مصلی امام خمینی (ره) رشت برپا خواهد شد.
تاکنون 63 عنوان کتاب در حوزه های مختلف شعر، داستان، خاطره و پژوهش های ادبی با موضوع دفاع مقدس توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان چاپ شده است.
محمدپور در ادامه با اشاره به برپایی نمایشگاه گنج جنگ از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان در نگارخانه مارلیک مجتمع خاتم الانبیاء رشت افزود: این نمایشگاه تا روز شنبه (پنجم خرداد ماه جاری) دایر است.
وی گفت: در این نمایشگاه 32 اثر تابلو پوستر چاپ که توسط گرافیست های حرفه ای کشور با موضوع دفاع مقدس طراحی شده و از ساعت 10 تا 18 در معرض دید عموم قرار گرفته است.
محمدپور همچنین از نقد کتاب سه شیفته پای کار با موضوع آزاد سازی خرمشهر در هفته آینده خبر داد و افزود: این کتاب مربوط به خاطرات حمید کامران زاده است که توسط دکتر محمود رنجبر نگارش و تدوین شده است.
به گفته مدیر هنری و ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان، کامران زاده در سال های دفاع مقدس مسولئیت ساماندهی آوارگان جنگی را برعهده داشت.
گیلان هشت هزار شهید و 22 هزار جانباز تقدیم میهن اسلامی کرده است. افزون بر 250 شهید گیلان نیز مربوط به آزادسازی خرمشهر هستند.
به گزارش ایرنا با آغاز جنگ تحمیلی نیروهای رژیم بعث عراق با حمله به خاک میهن اسلامی خرمشهر را به اشغال خود در آوردند و رزمندگان اسلام در روز سوم خردادماه سال 1361، پس از 578 روز اشغال با انجام عملیات غرورآفرین بیت المقدس، خرمشهر را آزاد کرده و دشمن را از خاک میهن اسلامی بیرون راندند.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.