محسن مومنی شریف پیش از ظهر شنبه در نشستی با هنرمندان اصفهانی که در عمارت سعدی حوزه هنری برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در کنار تمامی دستاوردها در پیشرفت زمینه های مختلف هنری در کشور بسیار موثر بوده است.

وی با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی افزود: نگاه این مکتب به واقعیت و هنر هستی با رئالیسم ماتریالیستی و مارکسیستی متفاوت است.

رئیس حوزه هنری به ویژگی های هنر انقلاب اسلامی اشاره و بیان داشت: مهم ترین ویژگی این مکتب هنری این است که هنرمندان آن به واقعیت فراتر از عالم مادی نیز اعتقاد دارند و بر این اساس هنرمند انقلاب اسلامی جهانی وسیع را در برابر خود می بیند.

وی با بیان اینکه توجه به ماوراء، عالم غیب، مبداء و معاد، کارهای هنری را ماندگار و جاویدان می کند، ابراز داشت: نگاه این مکتب به انسان با نگاه دیگران متفاوت است چراکه ما انسان را مکلف و خلیفه الهی برشمرده و مسیر وی را به سمت جاودانگی و بازگشت به سوی پروردگار دنبال می کنیم.

مومنی شریف تاکید کرد: از بخش های مهم ادبیات و سینمای انقلاب توجه و معرفی سیره انسان های نمونه است که برگرفته از دیدگاه قرآنی و توجه آن به معرفی اسوه ها است.

وی اضافه کرد: در اصفهان در زمینه معرفی اسوه ها به ویژه حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس کمتر فعالیت هنری انجام شده است و این در حالی است که نقش اصفهانی ها در دفاع مقدس فراموش ناشدنی است.

رئیس حوزه هنری اصفهان با بیان اینکه بسیاری از شهرهایی که فعالیت موثر کمتری در دفاع مقدس داشته اند، در زمینه معرفی اسوه های خود نسبت به اصفهان فعال تر عمل کرده اند، تصریح کرد: این ضعف مهمی است که در اصفهان در زمینه اهداف هنر انقلاب اسلامی وجود دارد، بر این اساس باید هنرمندان اصفهانی در این زمینه به شکل جدی وارد عمل شوند و برای معرفی اسوه های بی بدیل دفاع مقدس در اصفهان به همکاری با حوزه هنری بپردازند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 617099
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.