علیرضا آخوندزاده روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با اجرای این تعداد طرح برای ۱۷۰ نفر زمینه اشتغال پایدار در روستاها فراهم شده‌است.

وی ادامه داد: همچنین طی سال‌جاری صندوق کارآفرینی امید حدود ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مشاغل خانگی، قرض‌الحسنه و وام ضروری در آذربایجان‌غربی پرداخت کرده است.

وی بیان کرد: تسهیلات مشاغل خانگی، قرض‌الحسنه و وام ضروری به حدود ۸۰۰ نفر از متقاضیان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: حمایت از اشتغال روستایی و توسعه طرح‌های روستامحور از مهمترین برنامه‌های حمایتی این صندوق است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: ۹۸ صندوق خرد محلی برای توانمندسازی بانوان این استان راه‌اندازی و از ابتدای سال گذشته تاکنون ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات به این صندوق‌ها پرداخت شده‌است.

آخوندزاده با اشاره به پرداخت یک‌هزار و پنج فقره تسهیلات اشتغال پایدار روستایی توسط صندوق کارآفرینی امید طی سال ۱۳۹۷ در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: ۵۰۱ میلیارد ریال تسهیلات به این طرح‌ها پرداخت شده‌است.

وی اضافه کرد: با پرداخت این تسهیلات برای حدود سه‌هزار نفر از روستاییان آذربایجان‌غربی زمینه اشتغال فراهم شده است.

وی با اشاره به فعالیت صندوق کارآفرینی امید در سطح استان افزود: تمامی شهرستان‌های استان دارای شعبات این صندوق است.

وی بیان کرد: اجرای طرح‌های روستای بدون بیکار، هر روستا یک طرح، خود اشتغالی، بوم‌گردی در روستاهای استان برای استفاده از جاذبه‌های گردشگری و افزایش امرار و معاش روستاییان از اهم اهداف این صندوق است تا بتواند از مهاجرت روستاییان به شهرها و توسعه حاشیه‌نشینی جلوگیری کند.

صندوق کارآفرینی امید، بر اساس رویکرد جدید حمایت ازکسب و کارهای خرد بازارمحور با روش تامین مالی خرد، وظایف مهم و مغفول مانده‌ای را در زنجیره حمایت‌های دولتی از تولید در بخش خصوصی برعهده داشته است.

۹۹۱۸/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.