علیرضا آخوندزاده روز یکشنبه در جلسه کمیته اشتغال روستایی شهرستان مهاباد افزود: سال گذشته نیز 480 میلیارد ریال تسهیلات صندوق کارآفرینی استان بود که 30 میلیارد ریال آن در شهرستان مهاباد هزینه شد.
وی ادامه داد: از این طرح ها یکهزار و 513 طرح در بخش اشتغال زایی، 441 فقره تسهیلات ازدواج، سه هزار و سه فقره در بخش سپرده و 218 فقره وام ضروری پرداخت شد.
وی افزود: طرح های 'روستای بدون بیکار'، هر روستا یک طرح، خود اشتغالی، بوم گردی در روستاهای استان برای استفاده از جاذبه های گردشگری و افزایش سطح امرار و معاش روستاییان به اجرا در می آید تا از مهاجرت روستاییان به شهرها و توسعه حاشیه نشینی جلوگیری شود.
فرماندار مهاباد نیز در این جلسه گفت: تاکنون یک هزار و 278 طرح به کمیته فنی این شهرستان معرفی شده که 596 طرح به ارزش یک هزار و 590 میلیارد ریال آن تصویب و به مسوولان استانی معرفی شده است.
ایرج شجاعی با بیان اینکه بیشتر طرح های معرفی شده به استان نیز تایید شده است، بیان کرد: از کل طرح های معرفی شده به کمیته شهرستانی، 780 طرح مربوط به اشتغال روستایی و 498 طرح نیز مربوط به بخش فراگیر است.
وی گفت: سال گذشته به 29 طرح به ارزش 100 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده بود.
به گزارش ایرنا، صندوق کارآفرینی امید، بر اساس رویکرد جدید حمایت از کسب و کارهای خرد بازار محور با روش تامین مالی خرد، وظایف مهم و مغفول مانده ای را در زنجیره حمایت های دولتی از تولید در بخش خصوصی بر عهده دارد.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.