علیرضا آخوندزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مبلغ، هشت میلیارد و 200 میلیون ریال پرداخت شده و 15 میلیارد ریال نیز تا اوایل خرداد سال جاری در اختیار صاحبان طرح ها قرار می گیرد.
وی ادامه داد: حمایت از اشتغال روستایی و توسعه طرح های روستا محور از مهمترین برنامه های حمایتی این صندوق در سال جاری است.
وی با اشاره به پرداخت پنج هزار و 175 فقره تسهیلات توسط صندوق کارآفرینی امید طی سال 1396 در آذربایجان غربی گفت: حدود 630 میلیارد ریال تسهیلات به این طرح ها پرداخت شده است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی ادامه داد: از این طرح ها یکهزار و 513 طرح در بخش اشتغال زایی، 441 فقره تسهیلات ازدواج، سه هزار و سه فقره در بخش سپرده و 218 فقره وام ضروری بوده است.
آخوندزاده با اشاره به مبالغ وام‌های پرداختی گفت: بیشتر وام های پرداختی این صندق در بخش اشتغال بوده که برای مشاغل خود اشتغالی 300 میلیون ریال، برای مشاغل خانگی 100 میلیون ریال و برای مشاغل کارفرمایی یک میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله پرداخت می شود.
وی با اشاره به فعالیت صندوق کارآفرینی امید در سطح استان افزود: تمامی شهرستان‌های استان به جز شوط دارای شعبات این صندوق است.
وی افزود: احرای طرح های روستای بدون بیکار، هر روستا یک طرح، خود اشتغالی، بوم گردی در روستاهای استان برای استفاده از جاذبه های گردشگری و افزایش امرار و معاش روستاییان از اهم اهداف این صندوق است تا بتواند از مهاجرت روستاییان به شهرها و توسعه حاشیه نشینی جلوگیری کند.
به گزارش ایرنا صندوق کارآفرینی امید، بر اساس رویکرد جدید حمایت ازکسب و کارهای خرد بازارمحور با روش تامین مالی خرد، وظایف مهم و مغفول مانده ای را در زنجیره حمایت های دولتی از تولید در بخش خصوصی بر عهده داشته است.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.