«علی مشهدی»  در گفت و گو با ایرنا افزود: این اقامتگاه  سومین خانه بوم گردی در شهر تاریخی نراق از توابع دلیجان است که با سرمایه گذاری هفت میلیارد و ۵۰۰  میلیون ریال تکمیل شده است.

وی بیان کرد: خانه تاریخی حاج محمد ابراهیم  واقع در محله بالای شهر تاریخی نراق به مساحت ۲۵۰ متر مربع پس از مرمت وبازسازی با  هزینه بخش خصوصی و دریافت تسهیلات به مبلغ یک میلیارد ریال بازسازی و تبدیل به اقامتگاه بوم گردی شده است.

سرپرست نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دلیجان  افزود: این اقامتگاه دارای چهار  واحد و به ظرفیت ۱۵ تخت و واحد پذیرایی با ظرفیت ۴۰  نفر است که با بهره برداری از این واحد اقامتی  اشتغال سه نفر  به صورت مستقیم شده است .

مشهدی یادآور شد: اولین اقامتگاه بوم گردی دلیجان در منطقه نخجیر دلیجان در ابتدای فعالیت دولت دوازدهم به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: دومین اقامتگاه بوم گردی این شهرستان نیز در روستای کهک بهمن ماه پارسال راه اندازی شد و به زودی چهارمین اقامتگاه بوم گردی نیز در شهر تاریخی نراق به بهره برداری می رسد.

شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان با وسعت ۷۰ کیلومتر در مسیر دلیجان به مشهد اردهال و کاشان واقع شده است.

کاروانسرا و پل دو دهک، مجموعه بازار نراق، امامزاده سلیمان، امامزاده یحیی، امامزاده بی بی زبیده خاتون، غار نخجیر، قلعه و غار کهک، بادگیرها و آب انبارها و منازل تاریخی نراق از جمله جاذبه های گردشگری شهرستان دلیجان به شمار می روند.

شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی با ۵۰ هزارنفر جمعیت درمرکز کشور و در مسیر راه ارتباطی استانهای جنوبی و غربی به تهران و شمال کشورقرار دارد.

/۶۰۱۳/۷۲۷۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.