امید قادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: از جمله پروژه های قابل افتتاح می توان به توسعه هتل سه ستاره رسالت کرمانشاه با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان و افتتاح هتل آبشار ریجاب با اعتبار پنج میلیارد تومان اشاره کرد.
وی در ادامه به افتتاح ۲ طرح مهم گردشگری در روانسر اشاره کرد و افزود: یک سفره خانه سنتی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان و همچنین یک واحد پذیرایی بین راهی در این شهرستان با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان در هفته جاری به بهره برداری می رسد. 
 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه یکی از بخش‌های مهمی که به بخش اشتغال استان کمک کند ماموریت‌هایی است که توسط سازمان میراث فرهنگی انجام می‌شود، افزود: یکی از ویژگی‌های مثبت این سازمان ایجاد شغل ارزان قیمت با سرمایه‌گذاری اندک است که امیدواریم بتوانیم این ویژگی‌ها و ظرفیت‌ها را به طور مناسب به‌کار گیریم و این ماموریت را تا پایان سال به‌خوبی به انجام برسانیم.
قادری با اشاره به افتتاح سه کارگاه گلیم بافی و یک کارگاه لعاب سفال در هرسین با اشتغال زایی قابل توجه، اظهار داشت: این پروژه ها به ترتیب با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ و ۶۰ میلیون تومان افتتاح خواهند شد.
این مسئول در خاتمه از افتتاح ۶ واحد بوم گردی جدید در استان خبر داد و افزود: این واحدهای بوم گردی با اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در شهرستان های، صحنه، هرسین، سنقر کلیایی و روانسر به بهره برداری می رسند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده است که بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر آن تاکنون ثبت ملی شده است.
کتیبه داریوش هخامنشی در بیستون تنها اثر ثبت شده جهانی استان کرمانشاه به شمار می رود.

۷۴۴۷/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.