به گزارش ایرنا، اصغر نورالله زاده روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال شهرستان میبد با اشاره به لزوم به کار بردن استراتژی برای توسعه در حوزه های مختلف افزود: می توان با هماهنگی اداره میراث فرهنگی، جشنواره برترین ها با محوریت زیلو همراه با نمایش دیگر صنایع میبد نظیر سفال و کاربافی برگزار کرد و از برترین های زیلو و دیگر صنایع در حوزه طرح و نقش، تنوع در طراحی ، تولید ، بسته بندی و فروش تقدیر کرد.
وی تصریح کرد: ایجاد و ساماندهی مرکز توزیع در محل تولید یک محصول می تواند در روند توسعه تولید آن محصول بسیار موثر باشد.
نوراله زاده با اشاره به اینکه یک محصول جهانی باید تولید و توزیع آن هم جهانی باشد آمادگی صندوق کارآفرین امید را نسبت به سرمایه گذاری و همکاری در توسعه هنر صنعت جهانی زیلو و نیز کاربافی میبد اعلام کرد.
وی همچنین ظرفیت تاریخی و گردشگری میبد را نیز منحصر به فرد عنوان و افزود: درآمدزایی به شیوه نوین را می توان در حوزه گردشگری میبد و بازدید از کارگاه های تولید صنایع دستی این شهرستان رواج داد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار یزد نیز در این نشست گفت: بر اساس ظرفیت شهرستان ضرورت دارد طرح هایی را ارائه داد که منجر به تولید شود.
علی زینی وند افزود: تلاش برای پیدا کردن راهکار از میان قوانین دست و پا گیر برای تسهیل امور و نیز تغییر رویکردها در اداره کشور در جهت ارزان اداره کردن کشور ، شفافیت قوانین ، رانت زدایی از قوانین و تمرکز زدایی در تصمیمات در سطح کلان باید مورد توجه قرارگیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار یزد در ادامه حرکت به سمت مشاغل خرد را عامل توسعه اقتصادی کشور و فعال کردن ظرفیت ها عنوان کرد که می تواند با همکاری دولت در ابتدا بازار فروش مشخص شود و بعد تعاونی جمع آوری ساخته ها و تولیدات تعریف شود و بعد وام و تسهیلات برای تولید تا زنجیره تولید کامل شود.
وی همچنین خواستار توجه صندوق کارآفرین امید به سمت استارت آپ های دانش بنیان شد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد هم با اشاره به اقدامات خوب و موثر صندوق کارآفرین امید در حوزه گردشگری و ساخت بومگردی ها گفت : اوج فعالیت صندوق در سال 95 و 96 بود که افراد در حوزه گردشگری توانستند تسهیلات از صندوق کارآفرین امید دریافت کنند.
سید مصطفی فاطمی با توجه به جایگاه ویژه استان یزد در حوزه گردشگری خواستار عنایت ویژه برای ایجاد اشتغال پایدار در این حوزه شد.
فرماندار میبد نیز ضمن خوشامدگویی به حضار با اشاره به ثبت جهانی زیلو و همراهی به تمام معنای مردم شهرستان در فرآیند ثبت جهانی زیلو ، گفت : در این حوزه مشکلاتی وجود دارد و نیاز است تولید ، عرضه و صادرات زیلو با تعریف پکیجی مود توجه قرارگیرد.
حسین فلاح افزود: پیشرفت هایی در حوزه صنایع دستی میبد شاهد هستیم و با رایزنی هایی سوق داده شدن به سمت صادرات نیز مورد توجه قرار گرفته است.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.