علیرضا آخوندزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مهاباد افزود: حمایت از اشتغال روستایی و توسعه طرح‌های روستامحور از مهمترین برنامه‌های حمایتی این صندوق در سال جاری است که در راستای آن اعتبار مناسبی جذب خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های اشتغال روستایی مهاباد پرداخت شده است، ادامه داد: اعتبار اختصاص یافته در قالب طرح‌های کشاورزی، صنایع‌دستی و خدماتی با اولویت اشتغال‌زایی بوده که با نرخ سود چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله در اختیار متقاضیان قرار داده شده است.  

وی اضافه کرد: اجرای طرح‌های روستایی بدون بیکار، هر روستا یک طرح، خوداشتغالی، بوم‌گردی در روستاهای استان برای استفاده از جاذبه‌های گردشگری و افزایش امرار معاش روستاییان از دیگر اهداف مهم این صندوق است تا بتواند از مهاجرت روستاییان به شهرها و توسعه حاشیه‌نشینی جلوگیری کند.  

وی اظهار داشت: سال گذشته نیز ۶۳۰ میلیارد ریال اعتبار به پنج هزار و ۱۷۵ فقره طرح در آذربایجان‌غربی اختصاص یافت که ۳۰ درصد بیشتر از سهمیه استان بوده و صرف هزینه رونق تولید در بخش روستایی شده است.  

«آخوندزاده» با اشاره به فعالیت صندوق کارآفرینی امید در سطح استان افزود: تمامی شهرستان‌های استان به جز شوط دارای شعبات این صندوق است.  

صندوق کارآفرینی امید، بر اساس رویکرد جدید حمایت از کسب و کارهای خُرد بازارمحور با روش تامین مالی، وظایف مهم و مغفول مانده‌ای را در زنجیره حمایت‌های دولتی از تولید در بخش خصوصی بر عهده دارد.  

بیش از ۷۰ هزار نفر از جمعیت ۲۳۷ هزار نفری مهاباد در روستاهای ۲ بخش خلیفان و مرکزی سکونت دارند.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.