به گزارش ایرنا، حسین عباسی عصر روز پنجشنبه در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگاران با اطلاع‌رسانی درست و مسوولانه در شکل‌دهی فرهنگ عمومی جامعه و پرورش شهروند مسئولیت‌پذیر نقش مهمی دارند.

وی افزود: در دنیای امروز حجم تولید اخبار و اطلاعات به گونه ای است که جریان اخبار نقش مهمی در توسعه همه جانبه در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارد.

وی خبرنگاران را طلایه داران پیوند شهروندان و دولتمردان در مسیر تعالی و پیشرفت عنوان کرد و ادامه داد:  هر جامعه با حضور خبرنگاران مدنی، توسعه یافته خواهد شد و کشوری موفق است که در این عرصه فعالیت بهتری داشته باشد.

وی گفت: اگر امروز در بحث فساد اداری گلایه‌هایی وجود دارد قطعا این مهم ریشه در مظلومیت عرصه مطبوعات و رسانه دارد چرا که در صورت شفاف‌سازی موضوعات، خبرنگاران به عنوان چشمان بینا و تیزبین جامعه با رصد تخلفات و انعکاس آن به دستگاه‌های نظارتی از فساد جلوگیری می‌کنند.

عباسی در ادامه با اشاره به رسالت خبرنگاران اظهار داشت: نقش خبرنگاران در سرمایه‌گذاری، توسعه اجتماعی و فرهنگی، امنیت، احساس مسوولیت شهروندان، پررنگ و همه‌جانبه است و هر چه بصورت حرفه‌ای، علمی، اخلاقی و قانونمند در این عرصه تلاش شود، به طور قطع در توسعه منطقه نیز موثرتر خواهد بود.

وی خبرنگاران را بازوان توانمند و مشاوران امین فرمانداری عنوان کرد و اظهار داشت: هر مسوولی به این مهم باور نداشته و خارج از آن عمل نماید مورد پذیرش نخواهد بود و تمامی ادارات موظف به همکاری با خبرنگاران رسمی و مورد تائید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

 فرماندار ماکو با تاکید بر اینکه جامعه بدون اخلاق توسعه نخواهد یافت افزود: خبرنگاران با نقدهای شایسته و سازنده خود در کنار رعایت اخلاق در توسعه همه‌جانبه کشور شریک باشند و با هدایت جامعه به سمت پرسشگری، شهروندان را در حل مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی سهیم کنند.

در این آیین خبرنگاران نیز با بیان مسایل و مشکلات خود در خصوص نحوه تهیه خبر و امر اطلاع رسانی خواستار همکاری مسوولان دستگاه های اجرایی شدند.

ماکو یکی از شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی است.

در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران روز ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری به عنوان روز «خبرنگار» تعیین شده است.

۷۱۳۲/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.