بابک رستم‌پور روز پنجشنبه به مناسبت ۱۷ مرداد، روز خبرنگار در جمع خبرنگاران این شهرستان افزود: رسانه‌ها همواره نقش بزرگی در ایجاد وحدت و همبستگی بین مردم و در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی داشتند و در شرایط حساس کنونی این نقش باید پررنگ‌تر از گذشته شود.

وی ادامه داد: خبرنگاران نیروی محرکه‌ای برای حرکت مسوولان در جامعه هستند و اطلاع‌رسانی آنان سبب می شود مدیران در خدمت به مردم و جامعه گام‌های جدی‌تری را برداشته و تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی به رسالت خطیر خبرنگاران اشاره کرد و افزود: خبرنگاران رسالت عظیمی در قبال با مردم به دوش دارند زیرا اگر رسانه و خبرنگاران نباشند مشکلات مردم منعکس نمی‌شود و توسعه‌ای در هیچ زمینه‌ای روی نخواهد داد. 

وی به نقد منصفانه خبرنگاران اشاره کرد و اظهار داشت: شهرداری از انتقادهای سازنده رسانه‌ها استقبال کرده و تاکنون نیز از نقدهای سازنده آنها بیشترین استفاده را برده و در جهت حل مشکلات شهری در زمینه‌های مختلف اقدامات خوبی انجام داده است.

رستم‌پور با بیان اینکه نقد سازنده باعث می‌شود که کارها از حالت روزمردگی بیرون بیاید اظهار کرد: نیاز امروز جامعه به خبرنگار بیش از سایر زمان‌ هاست و از این رو قلم و کلام خبرنگار می‌تواند وحدت‌آفرین و سازنده باشد. 

وی شجاعت، بصیرت، موقعیت‌شناسی و هوشیاری را از ویژگی های برجسته خبرنگاران برشمرد و گفت: انتظار می‌رود خبرنگاران با تیزبینی و بصیرت خود آسیب‌های اجتماعی را شناسایی کرده و در راستای برطرف کردن آنها همگام با دستگاه‌های مربوطه تلاش کنند. 

در پایان این مراسم از خبرنگاران فعال این شهرستان تجلیل شد.

در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران روز ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری به عنوان روز «خبرنگار» تعیین شده است.

۷۵۱۰/۶۱۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.