به گزارش ایرنا، سیدسعید شاهرخی روز یکشنبه در جمع روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان همدان اظهار داشت: اولویت نخست کشور توجه به معیشت و اشتغال مردم به خصوص جوانان است و در این بین دانشگاه ها نقش بسیار مهمی دارند.
وی اضافه کرد: رویکرد دولت افزایش سرانه درآمد در راستای ارتقا معیشت و ایجاد شغل در بین مردم به خصوص جوانان است و این مهم را اولویت قرار داده ایم.
شاهرخی با تاکید بر لزوم بومی گزینی در رشته های تحصیلی دانشگاه های استان گفت: باید رشته هایی که در استان کاربرد دارد، ترویج یابد.
وی اضافه کرد: دانشگاه ها در رشته های تحصیلی بازنگری داشته باشند و براساس بازار کار و نیاز شغلی استان نسبت به ایجاد تغییر در رشته ها اقدام کنند.
استاندار همدان با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید تقویم برنامه عملیاتی در راستای توسعه عالی استان داشته باشند، گفت: نگرانی پیرامون مشکلات دانشگاه ها باید به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده پیگیری و رفع شود و در این بین آینده نگری و تعیین خط مشی مشخص بسیار مهم به شمار می رود.
وی افزود: برگزاری نشست های تخصصی با دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مورد توجه جدی است و پیشنهاد می کنیم برای هدفمند شدن نشست ها نسبت به تشکیل دبیرخانه مشترک اقدام شود.
شاهرخی توجه جدی به نیازهای استان و مسایل تاثیرگذار را مهم دانست و گفت: دانشگاه ها نقش بسزایی در توسعه استان در عرصه های مختلف علمی، اجتماعی و فرهنگی دارند.
وی با تاکید بر توجه جدی به مقوله پژوهش های علمی دانشگاه ها گفت: اعتقاد راسخ به پژوهش داریم و باید بتوانیم از این عنصر مهم، کلیدی و حیاتی استفاده لازم را داشته باشیم.
استاندار همدان خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی نیز باید ارتباط دو سویه با دانشگاه ها و مراکز عالی داشته باشند و انتظار می رود طرح ها و ایده های نو و منطبق با نیازهای استان عملیاتی و در راستای تجاری سازی محصولات انجام شود.

* فضای جنب و جوش دانشجویان فراهم باشد
استاندار همدان با تاکید بر توجه جدی به امور دانشجویان گفت: فضای دانشگاه ها باید بستر فعالیت گسترده دانشجویان در عرصه های مختلف باشد.
شاهرخی افزود: فضای دانشگاه ها مبتنی بر آزاداندیشی، نواندیشی و معتقد به مبانی دینی و ارزشی است و دانشجویان ما در این فضا و با رعایت قوانین و ضوابط اجرایی می توانند فعالیت همه جانبه داشته باشند.
وی اضافه کرد: مسئولان دانشگاه ها نباید نسبت به مطالبه دانشجویان غافل شوند چرا که نسل آینده ساز جامعه هستند و اعتماد به آنها فرصت است.
استاندار همدان خاطرنشان کرد: دانشجویان در عرصه های فرهنگی سیاسی و احتماعی با هر نوع سلیقه و تفکر در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی و برپایه قوانین اجرایی کشور می توانند فعالیت گسترده داشته باشند و محدود کردن آنها منجر به مشکلات در آینده می شود.
وی بیان کرد: تفکر و انرژی هر دانشجو کمک به اهداف بلند دانشگاه ها، دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و به عنوان یک الزام از سوی مسئولان ارشد اجرایی کشور ، تعامل نزدیک و سازنده با دانشجویان و تشکل های دانشجویی را تاکید می کنیم.
شاهرخی از هیات های نظارت نیز درخواست کرد تا در حوزه دانشجویی تا جایی که از خطوط قرمز عبور نکرده اند، سخت گیری نکنند.
وی افزود: فضای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها در چارچوب قانون و موازین شرعی و اخلاقی باز است.
به گزارش ایرنا، در این نشست روسای دانشگاه ها به طرح دغدغه ها و مطالبات حوزه های علمی و پژوهشی پرداختند.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.