فرماندار سلماس از پرداخت 8 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات به عشایر این شهرستان در طول سال گذشته خبر داد.

مرتضی اصغری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی در حاشیه جشن ییلاق سلماس که در ییلاق زیارت این شهرستان برگزار شد،  با تاکید بر لزوم توانمندسازی اقتصاد عشایری برای بقا و دوام این شیوه زندگی در کشور، خاطرنشان کرد: در طول سال گذشته تسهیلات مختلفی به ارزش 8 میلیارد و 500میلیون ریال به عشایری شهرستان اعطا شده است تا بتوانند با رفاه و آسودگی خاطر بیشتر به تولید و تامین مایحتاج مردم ادامه دهند.

وی با بیان اینکه دولت در صدد توسعه زیرساختها برای حمایت از عشایر است، افزود: ایجاد مدارس، تامین آب شرب و برق ، احداث جاده های ارتباطی و... نمونه ای از تلاشهای دولت برای حمایت از عشایر عزیز است.

اصغری  با بیان اینکه عشایر مرزداران امین ایران اسلامی هستند که به عنوان یاوری مولد وپرنشاط همیشه همراه نظام جمهوری اسلامی بودند  افزود: حدود 50 درصد جمعیت شهرستان سلماس را روستاییان تشکیل می دهند که قشر عظیمی از این تعداد نیز خانواده های عشایر سلماس هستند.

فرماندار سلماس تصریح کرد: در شهرستان سلماس 48مدرسه عشایری، هزار و131 دانش آموز ابتدایی و 96دانش آموز مقطع متوسطه را تحت پوشش قرار داده اند.

اصغری بیان کرد: برگزاری جشن هایی نظیر جشن ییلاق سبب احیا، دوام و بقای فرهنگ، رسون، آداب و سنن اقوام عشایری می شود و ارزشهای فرهنگی آنان به نسل های آینده منتقل می شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.