به گزارش ایرنا محسن شکرنیا روز سه شنبه در جلسه تدوین برنامه های مراسم گرامیداشت شهدای هشتم شهریور افزود: اگر قرار باشد در نظام جمهوری اسلامی الگوهایی برای یک کارگزار مکتبی و ارزشی مثال بزنیم، آن الگوها شهیدان رجایی و باهنر هستند.
وی ادامه داد: دشمنان همواره ایران اسلامی را متهم به تروریست بودن می کنند در حالی که بازخوانی تاریخ انقلاب اسلامی و نگاهی به جنایت های آنان و مهمتر از همه به شهادت رسیدن شخصیت های ارزشمندی چون شهیدان رجایی و باهنر گواه روشنی بر ادعاهای دروغین دشمنان انقلاب و سند بارزی بر جنایت های آنان است.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با تاکید بر گرامیداشت با شکوه سالروز شهادت این بزرگان گفت: تمامی برنامه ها و مناسبت های تاریخ انقلاب با توجه به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باید با شکوه تر برگزار شود.
شکرنیا ادامه داد: دستاوردهای ارزشمند انقلاب به نحو شایسته ای تبیین شده و موفقیت های کشور در عرصه های مختلف و رتبه های بالای علمی کشور در حوزه های گوناگون به نسل امروز بیان شود.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: امروز دشمن به دنبال تثبیت جایگاه خود در منطقه است و می خواهد آنچه را از دست داده دوباره به دست بیاورد اما ملت ایران با وجود مشکلات موجود از روحیه بسیجی برخوردار هستند و همواره موجب یاس دشمنان شده اند.
به گزارش ایرنا، در این جلسه مقرر شد یک روز قبل از شروع هفته دولت مهمانی لاله ها برگزار شود و همچنین مراسم گرامیداشت شهدای هشتم شهریور روز چهارشنبه هفتم شهریورماه برگزار شود.
ساعت سه بعد ازظهر هشتم شهریور سال 1360 شمسی مسعود کشمیری، عضو سازمان مجاهدین خلق و از نفوذی ها با انتقال بمب به دفتر نخست وزیری باعث به شهادت رسیدن 2 نفر از استوانه های بزرگ نظام و انقلاب شد؛ مطابق نظر کارشناسان بمب از نوع خاص 'تخریبی- آتش‌زا' بوده که از حدود دو پوند TNT و مقداری منیزیم تشکیل و در یک کیف ‌دستی جاسازی شده بود. شدت صدای انفجار به حدی بوده که پرده گوش بسیاری از حاضران در این جلسه پاره شد.
در تقویم جمهوری اسلامی ایران هفته اول شهریورماه به احترام این 2 شهید والا مقام هفته دولت نامگذاری شده است.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.