محسن شکرنیا روز شنبه در جلسه ستاد برگزاری مراسم ایام الله دهه فجر آذربایجان غربی افزود: 2 بهمن 1357 شمسی نقطه اوج نهضت انقلاب اسلامی در مبارزات علیه رژیم ستم شاهی در این استان بوده است.
وی اضافه کرد: حرکت های انقلابی مردم آذربایجان غربی، مزدوران رژیم شاهنشاهی را خشمگین کرد و این عامل باعث به توپ بسته شدن مسجد اعظم شد.
وی ادامه داد: مسجد اعظم به عنوان مرکز ساماندهی عوامل انقلاب، نماد مبارزات، مقاومت و استقامت مردم این استان در مبارزه با رژیم طاغوت است.
وی بیان کرد: انقلابی گری پیام مهم حماسه دوم بهمن، مردم ولایت مدار ارومیه است که باید به نسل های بعدی نیز انتقال یابد.
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: باید 2 بهمن به درستی و با حضور پررنگ مردم و مسئولان گرامی داشته شده و روحیه انقلابی را تمام و کمال در جامعه حفظ کند.
شکرنیا با بیان اینکه مردم این استان همیشه در صحنه های انقلاب حضور دارند، اظهار کرد: مردم همیشه در صحنه با حضور خود در راهپیمایی ها، انزجار خود را از عوامل استکبار اعلام می کنند و این یک حضور با صلابت است و باید قدردان این مردم بود.
به گزارش ایرنا در تاریخ مبارزات انقلابی مردم ارومیه برای ساقط کردن رژیم شاهنشاهی روزهای بزرگی چون خرداد 42، 19 دی قم، 29 بهمن تبریز، 17 شهریور تهران و 13 آبان و سایر ایام ثبت و ضبط است که دوم بهمن ارومیه نیز در زمره این روزهای تاریخی قرار دارد.
مهمترین حادثه انقلاب اسلامی در ارومیه مربوط به روز 2 بهمن است، اسم ارومیه در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان اولین شهری که مردم آن در این روز دست به مبارزه مسلحانه علیه رژیم پهلوی زدند به ثبت رسیده است.
روز 2 بهمن 1357 نظامی های رژیم با سلاح و تانک از ستاد لشگر واقع در میدان انقلاب بیرون آمدند و به طرف مسجد اعظم یعنی محل تجمع نیروهای انقلابی حرکت کردند همزمان با حرکت تانک ها به طرف مسجد اعظم مبارزان مسلح ارومیه با هدایت و فرماندهی شیخ غلامرضا حسنی مجاهد نستوه ایران اسلامی در سنگرهایی که از قبل آماده کرده بودند، مسلحان انقلابی ارومیه در آنها مستقر و عملا وارد یک جنگ مسلحانه با رژیم پهلوی شدند.
برنامه های ایام الله دهه فجر از دوازدهم بهمن ماه در کشور آغاز می شود و تا 22 بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ادامه می یابد.
در ادامه این جلسه نمایندگان سپاه شهدا استان، حوزه های علمیه، کمیته امداد و دانشگاه ها به بیان نظرات و برنامه های خود در خصوص گرامیداشت دهه فجر پرداختند.
8135/ 2093
** خبر: شهین بیدادرس ** تنظیم کننده: توحید محمودپور** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.