دکتر جواد آقازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون به ازای هر یکهزار نفر 1.7 تخت در بیمارستان های استان وجود دارد در حالی که میانگین کشوری آن 1.6 تخت است.
وی با اشاره به تکمیل چند پروژه بیمارستانی دیگر در آذربایجان غربی، اظهار داشت: فاز 2 بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) میاندوآب با 100 تخت، بیمارستان 300 تختی زنان در ارومیه، بیمارستان 250 تختی خوی و فاز توسعه بیمارستان های بوکان و تکاب در حال تکمیل است و بخشی از این بیمارستان ها در هفته سلامت (هفته اول اردیبهشت) امسال به بهره برداری می رسد.
دکتر آقازاده با اشاره به اینکه این طرح ها برای افق 10 ساله نیازهای درمانی استان تعریف شد، گفت: با بهره برداری از این طرح ها ارایه خدمات درمانی به مردم در این شهرها کیفیت بهتری پیدا می کند و سرانه تخت های بیمارستانی افزایش می یابد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در خصوص جذب پرستار برای واحدهای بیمارستانی جدید استان نیز افزود: هم اکنون مجوز استخدام پرستار برای بیمارستان «آیت الله خویی» اخذ شده و با شروع فعالیت این واحد بیمارستانی نیروهای آن بکارگیری می شوند و برای مابقی واحدها نیز بر اساس نیازها، استخدام نیروی پرستار در دستور کار قرار می گیرد.

** توریسم درمانی در آذربایجان غربی توسعه می یابد
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: هم اکنون بسیاری از واحدهای بیمارستانی استان از شرایط مطلوبی برای پذیرش و مداوای بیماران خارجی برخوردار بوده و این امر در برخی مراکز تحقق یافته است.
دکتر آقازاده ابراز امیدواری کرد با بهره برداری از بیمارستان های جدید آذربایجان غربی، زمینه شکوفایی توریسم درمان در استان بیشتر توسعه یابد.
وی اضافه کرد: در چند سال گذشته هم فضای فیزیکی و هم تخصص های مورد نیاز برای توسعه توریسم درمانی در استان پیشرفت خوبی داشته و بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه به واحدهای بین المللی ارتقاء یافته است.
وی اظهار داشت: این واحدها می توانند برای جذب گردشگر درمانی و بیماران از کشورهای همسایه به استان، با شرکت های گردشگری قراردادهای همکاری امضا کنند.
وی یادآور شد: توسعه توریسم درمانی علاوه بر ارتقای اعتبار علمی و فرهنگی موجب ایجاد درآمد پایدار ارزی، تحکیم روند دیپلماسی غیرسیاسی و تقویت روابط مردم با کشورهای همسایه خواهد شد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون در آذربایجان غربی 2 هزار و 900 نفر پزشک عمومی و متخصص در 32 واحد بیمارستانی فعال هستند و 182 مرکز آزمایشگاهی و 88 مرکز تصویربرداری در استان وجود دارد.
3020/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.