به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در این خصوص گفت: خانواده حجت الاسلام محمدباقر سپهری مدیرکل اسبق این اداره، مصطفی قلی زاده علیار شاعر، محقق، پژوهشگر و روزنامه نگار، عاشیق دهقان، حسن محمدزاده کارگردان پیشکسوت سینما، علی صابررضایی کارگردان پیشکسوت تئاتر، هادی عابدی محقق و پژوهشگر، حیدرعلی آران شاعر پیشکسوت، احد تابع خیام موسیقیدان، ابراهیم زینالی نقاش پیشکسوت، خسرو دستگیر بازیگر و کارگردان از جمله این افراد بودند.
حجت الاسلام ناصر خدایاری افزود: جواد پورصمد عکاس پیشکسوت، بیت الله جعفری ایثارگر و شاعر انقلابی، سجاد آیدنلو محقق شاهنامه پژوه، یوسف پیربوداقی و ابراهیم آقازاده روزنامه نگاران پیشکسوت،، علی نشانی شاعر، سعید سلیمانپور طنزپرداز، غلامرضا دانش فروز شاعر و پژوهشگر و فتح الله حکمتی فر شاعر نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: نسبت به بزرگان و فرهیختگان فرهنگ و هنر در کشور نباید بی‌تفاوت بود و آنها همواره باید گرامی داشته شوند تا نسل امروز بتوانند به آینده خود امیدوار بوده و راه هنرمندان را ادامه دهند.
وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این آیین تجلیل و نکوداشت 40 چهره نامدار استان در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای بود، بیان کرد: برگزاری چنین آیین هایی الگویی برای نسل امروز است تا راه هنرمندان پیشکسوت را ادامه داده و برای ماندگار ساختن مسیر آنان از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار داشت: همچنین این مراسم ها و پاسداشت شان و منزلت هنرمندان و چهره های ماندگار زمینه ای می شود تا نسل جوان تصویر 50 سال آینده خود را در چهره هنرمندان و پیشکسوتان عرصه های مختلف مشاهده کرده و با شوق تمام راه آنان را ادامه دهند.
به گزارش ایرنا، با حضور فعالان فرهنگی، هنری، ادبی و مقامات و مسوولان استانی مراسم نکوداشت چهره های ادبی، فرهنگی در سالن اداره برق ارومیه برگزار شد.
در طول 40 سال اخیرآذربایجان غربی چهره های شاخص علمی ، فرهنگی، ادبی و هنری را در خود پروورش داده و بسیاری از آنان از ذخایر ارزشمند استان محسوب می شوند.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.