به گزارش ایرنا، رضا کمالی زرکانی شامگاه سه شنبه در نشست با اعضای انجمن نمایش هرمزگان اظهار داشت: فرهنگ نقش بسیار مهمی در توسعه و پویایی یک جامعه دارد و دستیابی به شرایط مطلوب در سرانه فضاهای فرهنگی هرمزگان نیازمند یک حرکت جهادی است.
وی با تاکید بر حمایت هر چه بیشتر از اهالی فرهنگ و هنر هرمزگان، گفت: حمایت از هنرمندان تنها منوط به مباحث مالی نیست بلکه موضوعاتی همچون هویت بخشی ، آماده سازی زیرساخت ها ، تلطیف نگرش دست اندرکاران نسبت به هنر و هنرمند نیز از جمله موارد مهم در این بخش است.
کمالی زرکانی با اشاره به ظرفیت های هرمزگان در حوزه تئاتر، افزود: انجمن نمایش و گروه های زیرمجموعه آن از فعالترین بخش های فرهنگ و هنر هرمزگان هستند و نیاز است برای برداشتن چالش های پیش رو ،سند چشم انداز تئاتر استان تدوین و بر اساس آن اقدام شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: فرهنگ در کشور چند وجهی است و اعتبارات نیز بر اساس همین تعاریف و به صورت پراکنده توزیع و اختصاص می یابد.
کمالی زرکانی ابراز داشت: تامین منابع فرهنگ و ارشاد اسلامی نیاز به باز تعریف بسیاری از مفاهیم دارد تا منطبق با شرایط جدید اعتبار و اختیارات تفویض یابد.
به گزارش ایرنا، براساس آمارها هشت هزار و 700 متر فضای فرهنگی و حدود 650 صندلی سهم سرانه فرهنگی بندرعباس مرکز استان هرمزگان است که نسبت به سطح استاندار کشوری بسیار پایین است.
البته این سهم پایین در شرایطی می باشد که به گفته مسوولان ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سرانه فضاهای فرهنگی در کشور نیز چندان مناسب نیست.
در حالی که سرانه فضای سبز هر ایرانی 11 مترمربع، فضای آموزشی پنج مترمربع و سرانه فضای ورزشی بیش از یک مترمربع است، این سرانه در خصوص مجموعه های فرهنگی بسیار کم و در حد چند سانتیمتر است که این خود نشان از مظلومیت و بی مهری نسبت به حوزه فرهنگ و هنر دارد.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.