به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ناصر خدایاری روز پنجشنبه در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر در تکاب افزود: با شناسایی مزیت های نسبی در زمینه فرهنگ و هنر به دنبال توزیع عادلانه اعتبار و امکانات در شهرستان های استان هستیم.
وی بیان کرد: برگزاری جشنواره های تخصصی و دائمی در شهرستان ها متناسب با مزیت های نسبی فرهنگی و هنری هر یک از آنها از دیگر اهداف تمرکز بر استعدادهای منحصر به فرد فرهنگی و هنری استان به شمار می رود.
وی با بیان اینکه توزیع عادلانه سرمایه های فرهنگی از رسالت های عمده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ادامه داد: بر همین اساس حمایت، هدایت و نظارت بر سه حوزه فرهنگ، هنر و رسانه توسط این وزارتخانه انجام می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در خصوص مشکلات حوزه فرهنگ و هنر تکاب نیز گفت: تلاش می کنیم تا کمبود امکانات و اعتبار بخش فرهنگ و هنر شهرستان تکاب را رفع کنیم.
حجت الاسلام خدایاری با اشاره به نقش موثر تشکل ها در توسعه فعالیت های فرهنگی گفت: هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر این شهرستان با انسجام و همکاری با یکدیگر، انجمن هنرمندان و خانه هنرمندان را در این شهرستان راه اندازی کنند.
فرماندار تکاب نیز در این نشست با اشاره به گستره فعالیت های فرهنگی و هنری در این شهرستان، گفت: تکاب ظرفیت های بزرگ فرهنگی در زمینه های مختلف از جمله هنر موسیقی و خوشنویسی دارد که زمینه ای مناسب برای توسعه فرهنگی در منطقه به شمار می رود.
علی مکرمی افزود: این شهرستان با شاخصه های فرهنگی و هنری خود از جمله تمدن کهن و توانمندی هنرمندان در عرصه های مختلف شناخته می شود و می تواند بستری برای توسعه همه جانبه این شهرستان باشد.
وی ادامه داد: هنرمندان، عزت و آبروی این شهرستان هستند و همواره در مسیر مردم و برای توسعه و ارتقای سطح فرهنگی شهرستان حرکت کرده اند.
به گزارش ایرنا در این نشست جمعی از اعضای انجمن های فرهنگی و هنری تکاب به بیان مشکلات خود از جمله کمبود فضاهای فرهنگی و نمایشگاهی، نبود نگارخانه و گالری، کمبود حمایت های مالی از فعالیت های هنری و جشنواره ها و مشکلات بیمه هنرمندان پرداختند.
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و بیش از 200 نفر به صورت مستمر و مداوم در بخش فرهنگ و هنر این شهرستان در قالب انجمن های مختلف فعالیت می کنند.
این شهرستان در عرصه هنر خوشنویسی، موسیقی محلی، هنرهای تزئینی و صنایع دستی و تئاتر از شهرهای برتر آذربایجان غربی به شمار می رود.
7514/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.