به گزارش ایرنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه شنبه/13 مرداد/ در این آیین با اشاره به اینکه راه اندازی فضای تئاتری توسط بخش خصوصی مورد حمایت دولت است، گفت: آذربایجان غربی قابلیت های فراوانی در شاخه های مختلف هنری دارد و راه اندازی تماشاخانه های خصوصی فرصتی برای نشان دادن هرچه بیشتر شایستگی های این استان در هنرهای نمایشی است.
حجت الاسلام ناصر خدایاری افزود: شروع به کار این فضای هنری زمینه آموزش جوانان علاقه مند به هنر تئاتر را هرچه بیشتر فراهم می کند.
وی اضافه کرد: هنرمندان استان با استفاده از زیرساخت های مختلف هنری این توانایی را دارند تا الگوهای ارزنده هنری را در سطح کشوری معرفی کنند.
وی با اشاره به اینکه بررسی ریشه های اجتماعی مسائل مختلف در تولیدات هنری لازم است، بیان کرد: خود هنر غایت محسوب نمی شود بلکه باید کانالی موثر برای نشان دادن راه درست زندگی باشد.
وی افزود: هنری ماندگار تلقی می شود که در گذر زمان و با عبور از مراحل مختلف تاثیرگذاری خود را به خوبی نشان دهد.
مدیر مسسول این تماشاخانه نیز با اشاره به اینکه راه اندازی این مجموعه هنری از مهرماه سال 1396 شروع شده بود، گفت: این فضای تئاتری در سه طبقه و با تمهید زیرساخت های هنری مطلوب برای علاقه مندان هنر تئاتر فراهم شد.
پیمان سلیمانی افزود: اقتصاد در خلق آثار هنری مهم ترین اولویت هنرمندان نیست اما فراهم کردن زمینه ای برای کسب درآمد، این قشر دلسوز را به ادامه مسیر تولیدهای هنری ترغیب می کند.
وی اضافه کرد: زمینه شکوفایی بازیگران مستعد با ارائه آثار هنری مختلف در این فضای تئاتری فراهم می شود.
به گزارش ایرنا 'تماشاخانه چیچست ارومیه' نخستین سالن تئاتر خصوصی در زمینه هنرهای نمایشی در آذربایجان غربی است؛ این مجموعه هنری در زمینی به مساحت 500 مترمربع و زیربنای 600 مترمربع دارای سالن های بلک باکس حدود 50 و 100 نفری بوده و مجهز به امکانات نور و صدای مطلوب برای اجرای آثار نمایشی است.
7129/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.