معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی پایین ترین درآمد سرانه را در شمال غرب کشور دارد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی رضا حسینی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی با بیان اینکه استان پایین ترین درآمد سرانه را در شمال غرب کشور دارد.گفت: همه ما باید برای افزایش درآمد سرانه و بهبود رتبه استان تلاش کنیم.

وی افزود: یکی از مهمترین عوامل کاهش درآمدهای مالیاتی در استان، سهم زیاد بخش کشاورزی از اقتصاد استان و معافیت این بخش از مالیات است.

یعقوب مزرعه لی مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از وضعیت پرداخت مالیات در استان بیان کرد: میانگین جهانی مالیات پرداختی نسبت به تولید ناخالص داخلی در دنیا 15 درصد، در کشورهایی نظیر نروژ 27 درصد، در ایران 7.3 درصد و در آذربایجان غربی 2.2 درصد است.

یعقوب مزرعه لی اضافه کرد: این آمار نشان می دهد که در استان ما کمترین میزان مالیات نسبت به تولید ناخالص داخلی پرداخت می شود و وجود فشار بر روی اصناف، مشاغل و سایر مودیان مالیاتی، حرف درستی نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر سهم بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات از تولید ناخالص داخلی آذربایجان غربی به ترتیب 19، 19 و 62 درصد است که به علت کم بودن سهم صنعت و معافیت بخش کشاورزی، بخش عمده مالیات پرداختی در حوزه خدمات انجام می شود و این امر در برخی موارد زیاد بودن مالیات در استان را نشان می دهد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.