یعقوب مزرعه لی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان مشابه سال گذشته 112 هزار و چهار مورد اظهارنامه الکترونیکی در استان ثبت شده بود و در سال جاری شاهد رشد یک درصدی و حدود یکهزار و 400 موردی نسبت به سال گذشته هستیم.
وی اظهار کرد: امسال مودیان مالیاتی استان همراهی خوبی با این اداره کل در ارائه به موقع اظهارنامه های عملکرد سال گذشته داشته اند که باید در این خصوص قدردان آنان باشیم.
وی اضافه کرد: عوامل مختلفی مانند ارتقای فرهنگ خوداظهاری مالیاتی مودیان، تعامل سازنده با تشکل ها و اتحادیه های صنفی استان و اطلاع رسانی گسترده از مجاری مختلف به ویژه برخورداری از ظرفیت های رسانه ای در این رشد تاثیر داشته است.
وی ادامه داد: 2 هزار و 550 مورد اظهارنامه مالیاتی دریافت شده در سال جاری در استان مربوط به گروه نخست و چهار هزار و 80 اظهارنامه مربوط به عملکرد گروه دوم بوده است.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی بیان کرد: بیشترین تعداد اظهارنامه مشاغل ارائه شده در استان با 106 هزار و 800 اظهارنامه الکترونیکی متعلق به صاحبان مشاغل گروه سوم از قبیل اصناف و کسبه خرد است.
مزرعه لی با اشاره به گروه بندی جدید مشاغل بر اساس قانون مالیات های مستقیم اصلاحی سی و یکم تیرماه سال 1394، گفت: اشخاصی که میزان فروش سالانه آنان بیش از 30 میلیارد ریال است، در گروه نخست قرار دارند که شامل دارندگان کارت های بازرگانی، زایشگاه ها و هتل های سه ستاره و بیشتر صرف نظر از حجم فروش نیز می شود.
وی افزود: صاحبان مشاغل با میزان فروش 10 تا 30 میلیارد ریال در سال در گروه دوم و صاحبان مشاغل با فروش سالانه کمتر از 10 میلیارد ریال نیز در گروه سوم گروه بندی جدید مشاغل قرار می گیرند.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با بیان اینکه صاحبان مشاغل از سال گذشته اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی خود را در خرداد ماه ارائه می کنند، اضافه کرد: اشخاص حقوقی و صاحبان درآمد املاک نیز تا پایان تیرماه باید نسبت به ارائه اظهارنامه عملکرد سال 1396 خود اقدام کنند.
به گزارش ایرنا ارائه اظهارنامه تا پایان خرداد ماه بخشی از دریافت فرآیند مالیات های مستقیم به شمار می رود و صاحبان مشاغل تا پایان مهلت ارائه شده از سوی ادارات کل امور مالیاتی باید این اظهارنامه ها را ارائه دهند تا در صورت دریافت تخفیف یا معافیت از آن برخوردار شوند.
3072/8137
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.