مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت : ۲۸۰ میلیارد ریال بدهی مالیاتی از صاحبان تراکنش های بالای بانکی در استان وصول شد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی یعقوب مزرعه لی در نشست مدیران امور مالیاتی با اشاره به اینکه شناسایی صاحبان تراکنش های بالای بانکی از جمله مهمترین اقدامات این اداره کل برای وصول مالیات در استان است گفت: کل بدهی صاحبان تراکنش های بالای بانکی در آذربایجان غربی یکهزار و 690 میلیارد ریال بود که از این میزان 280 میلیارد ریال وصول شده است.
مزرعه لی اضافه کرد: در صدد هستیم با وصول این میزان بدهی مالیاتی، علاوه بر کاهش فشار به مودیان مالیاتی، زمینه رشد درآمدهای این بخش را در استان فراهم کنیم و رویکرد دستگاه مالیاتی استان در سال جاری نظیر سال گذشته برای جلوگیری از فشار بر مؤدیان قانون مند موجود، استمرار همین رویه است .
وی از وصول سه هزار و 80 میلیارد ریال درآمد از فراریان مالیاتی طی سال گذشته در آذربایجان غربی خبر داد و بیان کرد: این مبلغ 30 درصد از کل درآمدهای مالیاتی استان را تشکیل می دهد.
وی ادامه داد: وصول از طریق شناسایی فعالان اقتصادی پنهان، معوقات مالیاتی، اوراق تسویه از دیگر مواردی است که در سال گذشته برای جلوگیری از فرار مالیاتی در آذربایجان غربی انجام شد.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت:طی سال گذشته از مجموع مالیات دریافتی در استان، 22 درصد به بدهی های معوقه، 9 درصد نیابت اجرایی دریافت مالیات، سه درصد از محل اوراق تسویه و 2 درصد از محل شناسایی منابع جدید مالیاتی در استان دریافت شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.