جعفر علیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وی گفت: برابر ماده 100 قانون مالیاتهای مستقیم حداکثر زمان تسلیم اظهارنامه عملکرد در پایان خرداد ماه برای صاحبان مشاغل است .
وی ادامه داد: در صورت تسلیم به موقع اظهارنامه و رعایت پنج درصد افزایش مالیات، میزان اعلام شده از سوی مودیان به صورت قطعی تصویب می شود و تغییر نخواهد داشت. در صورت عدم تسلیم به موقع اظهارنامه، جرایم پیش بینی شده در قانون شامل حال مودیان می شود.
سرپرست معاونت اشخاص حقیقی اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: طبق ماده 101 قانون مالیاتهای مستقیم هر شخص حقوقی تا 180 میلیون ریال درآمد از پرداخت مالیات معاف است. مودیان متخلف در صورت عدم تسلیم اظهارنامه در زمان مقرر تعیین شده، از این معافیت مالیاتی محروم می شوند.
وی افزود: تاکنون 150 هزار مودی مالیاتی در خراسان رضوی اظهارنامه های خود را تسلیم کرده اند. پیشنهاد می شود مودیان مالیاتی به منظور جلوگیری از تراکم مراجعه به سامانه مالیات بر عملکرد 1396 و بروز مشکلات احتمالی، تسلیم اظهارنامه های مالیاتی را به روزهای پایانی مهلت مقرر موکول نکنند.
302 هزار و 936 مودی مالیاتی در استان شش میلیون نفری خراسان رضوی فعالیت دارند که 290 هزار و 96 آنان دارای پرونده مالیاتی فعال هستند.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.