تقی کهوریان روز چهارشنبه در دومین جلسه کارگروه اعطای تسهیلات قرض الحسنه به شهرداری های استان افزود: شهرداری ها با احداث این مزارع علاوه بر تامین نیاز برق مراکز اداری و خدماتی خود می توانند با فروش برق مازاد درآمد قابل توجهی به دست بیاورند.
وی اضافه کرد: براساس تکالیف برنامه پنج ساله، دستگاه های اجرایی، سازمان ها و شرکت های دولتی مکلف شده اند 20 درصد از نیاز انرژی برق خود را از طریق ایجاد سامانه های خورشیدی تامین کنند.
وی بیان کرد: سرمایه گذاری در بخش تولید انرژی های نو درآمدزاست و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه توانمندسازی شهرداری ها و دستیابی به درآمد پایدار از برنامه های وزارت کشور در سال جاری است، ادامه داد: این وزارت باوجود مشکلات اقتصادی از طریق اعطای تسهیلات قرض الحسنه به حمایت از شهرداری ها و کمک به اجرای طرح های عمرانی و خدمات شهری تلاش می کند.
کهوریان افزود: شهرداری های استان با ارائه طرح های توجیه دار اقتصادی از این فرصت ایجاد شده برای جذب سرمایه گذاری ها با مشارکت بخش خصوصی و بهره گیری از تسهیلات قرض الحسنه و اجرای طرح های اقتصادی که درآمد پایدار و مستمر دارد استفاده لازم را بکنند.
به گزارش ایرنا، در این جلسه پس از بررسی طرح های سرمایه گذاری شهرداری های نقده و پیرانشهر اعضای کارگروه با درخواست اعطای 15 میلیارد راله برای خرید و نوسازی ماشین آلات سنگین عمرانی به شهرداری نقده و درخواست اعطای 10 میلیارد رالم برای احداث کارگاه تولید بتن آماده و قطعات بتنی به شهرداری پیرانشهر موافقت کردند.
پس از انجام اصلاحات در طرح های پیشنهادی شهرداری های نقده و پیرانشهر، این درخواست ها جهت دریافت تسهیلات قرض الحسنه به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ارسال می شود.
8137/7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.