به گزارش خبرنگار ایرنا، حمدالله کریمی شامگاه یکشنبه در نشست با فعالان فضای مجازی شهرستان اظهار داشت: موضوع ایجاد منطقه ویژه اقتصادی با حمایت دولت و بخش خصوصی در کمیسیون اقتصادی مجلس طرح و تا سه ماه آینده بررسی و در خصوص آن در صحن تصمیم گیری می شود.
وی اضافه کرد: ایجاد مناطق ویژه اقتصادی از مهمترین برنامه های دولت در شهرستان هاست که در بیجار با توجه به جذب سرمایه گذار بخش خصوصی هیچ گونه بار مالی برای دولت ندارد.
نماینده مردم بیجار افزود: در بحث جانمایی پروژه آهن اسفنجی برخی از افراد سود جو بدنبال ایجاد تفرقه و شکاف میان مردم بخش های مرکزی و کرانی هستند که با اتحاد و همدلی، این پروژه مهم اقتصادی با نظر نهایی کارشناسان جانمایی و عملیات اجرایی اش آغاز می شود.
کریمی تاکید کرد: معیار اصلی و نهایی در خصوص جانمایی این طرح که یکی از مهمترین موارد تکمیل زنجیره فولاد در این شهرستان است، نظر کارشناسان متخصص معدن و صنعت خواهد بود.
وی با اعلام نارضایتی از عملکرد صندوق کار آفرینی امید در بیجار یادآور شد: عملکرد این صندوق در شهرستان مورد قبول و رضایت مردم و متقاضیان ایجاد اشتغال و کارآفرینی نیست.
کریمی گفت: بیش از 78 طرح اشتغالزایی روستایی در بیجار مورد تصویب کارگروه اشتغال شهرستان و استان قرار گرفته و تاکنون اعتباری بیش از 49 میلیارد و 500 میلیون ریال به متقاضیان این طرح ها پرداخت شده است.
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با تشریح اینکه تعدادی از مدیران ادارت بیش از 14 سال است بر این مسند هستند، اظهار داشت: طولانی شده مدت زمان مدیریت، خلاقیت و نوآوری را کاهش می دهد در حالیکه نیاز امروز بیجار روی کار آمدن مدیران جوان، خلاق و پر انرژی است.
وی افزود: موانع و محدودیت های زیادی در خصوص تغییر مدیران ادارات وجود دارد ولی در انتخاب مدیران جدید از ظرفیت نیروی انسانی همان مجموعه و در راستای استعدادیابی و شایسته سالاری اقدام می شود.
این نماینده مجلس یادآور شد: تغییر مدیران ناکارآمد دستگاه های اجرایی توسط فرماندار انجام می شود ولی نماینده مردم شهرستان در مجلس افراد دارای صلاحیت را در راستای شایسته سالاری به ایشان پیشنهاد می دهد.
کریمی در بخش دیگری از سخنان خود از جذب حدود 50 میلیارد ریال تسهیلات جهت رونق تولید و اشتغال واحدهای تولیدی و صنعتی در بیجار خبر داد و گفت: سهم این شهرستان از جذب تسهیلات ارزان قیمت جهت افزایش تولید و اشتغال در واحدهای تولید و صنعتی حدود 150 میلیارد ریال بود که تاکنون حدود 50 میلیارد ریال توسط کارآفرینان جذب شده است.
شهرستان بیجار در شرق استان کردستان و حدود 89 هزار نفر در آن سکونت دارند.
7350/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.