حسین نجفی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، به اختصاص سالن تخصصی برای اجرای تئاتر کودک اشاره کرد و افزود: سالن فرهنگسرای کوثر برای این منظور مناسب است و تجهیز آن می تواند به رونق تئاتر کودک در استان کمک زیادی بکند.
وی اظهار داشت: ظرفیت هنرمندان زنجان در حوزه تئاتر کودک بسیار بالا است ولی کمبود برخی امکانات مانع از توسعه این حوزه است.
این مسئول با بیان اینکه قدمت هنر نمایش در زنجان به 85 سال می رسد، خاطرنشان کرد: تئاتر از سال های دور در زنجان رونق داشته است و امروز این ظرفیت وجود دارد که به اوج نزدیک شود.
وی ادامه داد: در زمان حاضر مهمترین معضل و مشکل حوزه تئاتر در استان، نبود سالن تخصصی برای اجرای نمایش است، که این مساله باعث شده تا از لحاظ تعداد اجرای آثار عقب بمانیم.
نجفی اظهار داشت: از سال 85 تا کنون احداث سالن تخصصی تئاتر زنجان نیمه کاره مانده و پیشرفت قابل توجهی در تکمیل آن مشاهده نمی شود.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان به رتبه 29 این استان در شاخص تعداد اجراهای عمومی تئاتر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بخش قابل توجهی از این مساله ناشی از نبود سالن تخصصی اجرای تئاتر است که امیدواریم حمایت های لازم برای تکمیل و راه اندازی آن از سوی مدیریت عالی استان انجام پذیرد.
این مسئول از فعالیت 20 گروه نمایش در این استان خبر داد و یاد آور شد: از این تعداد، 13 گروه دارای پروانه فعالیت و مجوز رسمی هستند.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان از برگزاری نخستین دوره جشنواره تئاتر به زبان ترکی به میزبانی تبریز در سال آینده خبر داد و گفت: این جشنواره با مشارکت استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان برگزار می شود.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.