غلامرضا سلیمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این شرکت پس از دیدار با مدیران منطقه آزاد ماکو و ارس، برای انجام مطالعات اعلام آمادگی کرده است.
وی اضافه کرد: منطقه آزاد ماکو و ارس به جهت نزدیکی به کشور ترکیه به عنوان پل ارتباطی با اروپا جایگاه ویژه ای در افزایش ارتباطات تجاری و اقتصادی بین ایران با کشورهای همسایه و اروپایی داشته و برنامه مشترک احداث خط آهن 140 کیلومتری از جلفا تا چشمه ثریا را در دستور کار خود قرار داده اند.
وی ادامه داد: درصورت فراهم شدن شرایط سرمایه گذاری از طرف جمهوری اسلامی ایران، تفاهم نامه عملیات احداث این پروژه منعقد خواهد شد.
به گزارش ایرنا، شرکت CRFG یکی از شرکت های هلدینگ مطرح CREC چین است که جزو 500 شرکت معتبر دنیا در اجرای پروژه های بزرگ عمرانی و زیربنایی به شمار می رود.
به گزارش ایرنا منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.