معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران از اعلام آمادگی شرکت های چینی برای سرمایه گذاری و ساخت پالایشگاه نفت در مازندران خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری،حسن خیرانپور بعدازظهر امروز دوشنبه در دیدار با قائم مقام استاندار جیانگ شی چین و هیات همراه در استانداری مازندران به آمادگی سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری چین در پالایشگاه نفت مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت های چینی برای سرمایه گذاری و ساخت پالایشگاه نفت در مازندران اعلام آمادگی کردند.

وی به روابط خوب جمهوری خلق چین و جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: این ارتباط می تواند زمینه روابط اقتصادی برای این دو کشور را به دلیل ظرفیت های موجود در استان مازندران فراهم کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: در زمینه همکاری دو کشور برای سرمایه گذاری در پالایشگاه نفت استان ،استانداری مازندران از هرگونه کمک مستقیم و غیر مستقیم دریغ نخواهد کرد .

وی به ظرفیت های مازندران اشاره کرد و گفت: سه فرودگاه  ،سه بندرفعال، 380 کیلومتر راه آهن ،388 کیلومتر ساحل دریای خزر و همجواری با کشورهای حاشیه دریای خزر از جمله پتانسیل های استان مازندران به شمار می آید.

خیریانپور با اشاره به اینکه استان مازندران سالانه با تولید 7 میلیون تن محصولات کشاورزی در زمینه تولید محصولات مختلف سرآمد است و این امر می تواند زمینه تبادل اقتصادی دو کشور را فراهم کند ،ادامه داد: مازندران در زمینه تولید برخی محصولات از جمله مرکبات، کیوی، برنج، مرغ و غیره رتبه اول کشور را دارد.

وی افزود: همچنین این استان در حوزه صنایع دستی و گردشگری سالانه میزبان شمار زیادی از مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور است.

خیریانپور گفت: زیرساخت های مناسب برای سرمایه گذاری در مازندران مهیا است و آمادگی را داریم در راستای توسعه دیپلماسی اقتصادی در زمینه های مختلف سرمایه گذاری های مشترک انجام دهیم.

وی ادامه داد: به دلیل ارتباطات بین جمهوری اسلامی ایران با جمهوری خلق چین، فرصت برای سرمایه گذاری و تبادلات بین استان های دو کشور نیز مهیا است ضمن اینکه مازندران در حوزه های راهسازی، پتروشیمی، صنایع، مواد معدنی و غیره آمادگی برای جذب سرمایه گذار را دارد.

خیریانپور با اعلام اینکه در زمینه خودروسازی، ریل و راه آهن آماده جذب سرمایه گذار را داریم ،افزود: از سرمایه گذاران در بخش های مختلف در استان حمایت خواهیم کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.